Sv: Kostnad för ridhuskort/ridhushyra?
Jag har min häst på en privatanläggning med ridhus, ridbanor osv. kostar 100:-/månad
där eller 600:-/termin (men summan blir ju den samma), ridhuset är 20 x 40, den ena banan är mycket större än så och den andra är nog lika stor som ridhuset skulle jag tro. Enstaka tillfälle kostar väll 50:-/ggr tror jag.
Eftersom den ridklubben samarbetar med andra klubben som jag håller till vid så kan jag åka även till detta ridhus och träna gratis i om jag vill även om jag bara betalt för andra ridhushyran till anläggningen där jag har min häst står. Det kostar lika mycket här, finns ett 20 x 40 ridhus, stooor ridbana, ca 20 x 40 bana och ett ridtält som är något mindre än 20 x 40. Är mer skötsel av anläggningen här men det bedrivs ridskola där så det är ju på både gott och ont. Men ridskolan (som har stora ridhuset o banan) och ridlekis (som har lilla tältet o banan) har lektioner tis, ons, tor o lör. Oftast är tiderna ca 17-19 tisdagar (båda), onsdagar 17-20 på lilla, 17.45-20.45 på stora,
ca 17.00-19 på torsdagar i lilla och 17.45-20.30 på stora, lördags förmiddagar ca
kl. 10-11.00 på stora och kl. 10-12.00 på lilla.
Så det är ändå ledigt relativt ofta, krattning etc. ingår ju. På andra anläggningen som är privat så sköts sakerna kollektivt så vi måste ju hjälpa till mycket mer där men det funkar bra ändå, ridhuset där är endast bokat ca 2 timmar på torsdagskvällar för lektioner samt ibland vid vissa tillfällen då folk kommer och provrider hästar osv. annars är det ledigt nästan jämt! Fast det står hinder framme nästan jämt med, för det är mycket folk där som hoppar och rider markarbete som har flera hästar dessutom. Så folk plockar inte undan hindren pga. det.