Ridhjälm Charles Owen

B

Beauty_Boss

Jag är så sjuuukt sugen på att köpa en ny ridhjälm och jätte less på min gamla..
Men tyvärr är det så att jag inte hittar hjälmen jag vill ha någonstans i Sverige och när jag mejlade deras hemsida hänvisade hon mig till en sida där jag inte heller hittar den här hjälmen.
Hjälmen jag vill ha är Charles Owen H2000 eller Charles Owen H2000Sq.

Någon som vet vart dessa hjälmer säljs? :idea:
Har hittat en del från CO, men alla är hoppmodeller..

Sv: Ridhjälm Charles Owen

sökte på google o de fanns då gamla buketrådar om detta :idea: o de va denna sidan dom länkat till o båda dom hjälmarna du sökte fanns med :)

http://www.longmelfordsaddlery.co.uk/shop/enter.html

oj såg att du ville hitta den i sverige haha förlåt jag läser lite fort. denna sidan har du säkert sett då..

men vad har dom för modeller i hästaffärerna då?

Jag har letat över allt, jag har också varit i kontakt med CO's återförsäljare. I stockholms området finns CO's Wellington och wellington professional. Jag har inte hittat någon butik som har andra modeller men det går ju att beställa från england, dem är nästan 1000 kr billigare där. Mysko.. Juste, på sharpman finns Hampton och Whitaker. Jag har sett en annan tråd på buke där detvar en tjej som köpt H2000 sq och enligt henne hade den varit jätteful och hög, men det är hennes åsikt. Men om du hittar H2000 i sverige får du gärna skriva upp vart :)

Tror att de va en h2000 jag köpte här om dan... Har letat hjälm i drygt 2 år, hade en av COs billigare modeller förut men den sluade dom ju att tillverka!!! :cry: Men så en dag förra veckan gicka ja in på en hästsportaffär här i uppsala och frågade efter en extremt avlång hjälm, och de visade sig att dom hadde min drömhjälm, på rea! De var en kund som specialbeställt den, brun och allt :d men inte hämtat ut den sen, så ja fick den för halva priset!

är de nån som beställt därifrån ? hur lång tid tar de innan man får den?

Så h2000 är avlång? :crazy:
Du har inte lust att knäppa en bild på dig när du har den på dig? :idea:

Liknande trådar

Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
2 052
Senast: Mia_R
·
Utrustning Jag försökte söka, men tyckte inte jag hittade något som passade min fråga. Vad gäller inför de nya hjälmkraven på tävling inför nästa...
2
Svar
34
· Visningar
2 789
Senast: Itzyditzy
·
Utrustning Jag ska köpa nya ridhjälm & funderar på vilken jag ska köpa. Har inte varit så aktiv i ridsporten på ett par år & ska nu köpa häst &...
Svar
14
· Visningar
1 679
Senast: quint
·
S
Utrustning Jag letar efter en Charles Owen-hjälm som inte har läderbanden. Vill ha svarta, lite mer "dressyriga" band :) Har googlat lite och...
Svar
4
· Visningar
1 199
Senast: Snixten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix