B

Bim

När tycker ni att en häst är en ridhäst?
Vad tycker ni att en 12 årig häst ska klara av att göra för att kallas ridhäst?

Sv: Ridhäst?

En häst som rids, även om det bara är ibland är en ridhäst.

Sen om den bara rids i skogen eller i MSV dressyr så är det en ridhäst oavsett.

Sv: Ridhäst?

Att jag frågar beror på att vår vet har försökt dömma ut vår häst vid två tillfällen.
Agria svarar att det inte är 100% säkert att hästen inte kan användas som ridhäst.
Första gången vet skickade papper till Agria var för 2 mån sedan, då hade den behandlats 5 ggr i sina framknän. Rekomendationen från en annan vet (vår vet var på utbildning) och Agria var uppträning 2 mån. Detta är gjort och nu när vet tittade var hästen halt på alla 4 benen vilket gjorde att vet skickade nya papper om utdömning till Agria.
Svaret kom idag och Agria tycker att hästen ska få en lång konvalecens.
Först rekomederar Agria uppträning sedan konvalecens?

Liknande trådar

Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
536
Senast: MiniLi
·
Träning Ni som har två eller fler hästar och ”vanligt” jobb/familj, hur lägger ni upp aktiveringen av hästarna? Har ni några smarta idéer/tips...
Svar
12
· Visningar
1 851
Senast: Miiikaela_
·
Ridning Jag har pga psykisk ohälsa haft problem att hålla vikten vilket resulterat i rätt många överflödiga kilon. Problemet är att det även...
Svar
15
· Visningar
1 317
Ekonomi & Juridik är det nån som vet hur detta funkar? Jag har en uppfödning som blev T-märkt och såld som avelssto - nu har hon sålts två gånger till och...
Svar
16
· Visningar
2 702
Senast: MalanMjöl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama