Ridhäst efter Spotlite Lobell.

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare SessCa
  • Startdatum Startdatum
S

SessCa

Ja! jag vet att Spotlite Lobell är en travhingst!
Men jag hade äran att rida en trvlig Varmblondsvalack efter honom och jag är nyfiken på om det finns fler som har vart i kontakt med avkommor efter honom.

Eftersom att det är hästköp på G till hösten, och jag gärna skulle vilja få tag i en Tolle efter Spotlite så vill jag gärna veta lite mer om hans avkommor.

Den häst jag träffade efter honom var iof lungblödare (är det ärftligt?) Och han var väldigt hög! Har hört att Spotlite inte brukar lämna stora avkommor. så Denna hästs storlek borde väl komma från mammans sida?

Kanske märks det att jag inte är så ruttinerad inom avelsfronten. :D

Eftersom Spotlite producerar 150 avkommor år ut och år in så lär det nog finnas ridhästar att ta av där...

Vi har haft två Spotlitemärrar.
Men, dom sinsemellan var så olika att jag, i alla fall, inte kan orda något om honom.
Och så har vi en spotlitunge på lösdriften förståss :d

AM

Och jag som var lite orolig att jag aldig skulle få tag i en Spotlite avkomma. Fast finns det så många avkommor kanske jag inte behöver vara orolig. :D Förutom den valacken jag ridit så har jag träffat ett par andra hästar efter honom. Och alla har vart otroligt trevliga.

Har bara sett Spotlite på några få bilder och fin är han ju!

Jag kanske är konstig som fastnar för en hingst som jag inte vet något om :)

Jag har jobbat på stuteriet där Spotlite står för sisådär tiotalet år sedan! En jättesnygg hingst måste jag säga. Trevlig och snäll att hantera men väldigt sugen på att bita i allting (som många andra hingstar). Har nog några kort som jag tog där någonstans som jag kan scanna in. Inga jättebra kort kanske men, men de föreställer iallafall Spotlite!

Träffade på en tvååring som var skänkt till Ulltuna för några år sedan och denne två-åring var jättelik Spotlite. Egentligen fick de inte avslöja vilken stam hästarna där hade men när jag sa att han måste vara efter Spotlite så erkände de att så var fallet! Han var mycket lik sin far i utseendet!!!

Vi har ett sto efter Spotelite Lobell i stallet. Ett kanon-trevligt sto! Utseendemässigt mycket lik sin pappa & inte större än 147 cm. Vacker som en dag :love: är hon! Få gissar att hon är travare - vi har fått gissningar på såväl ridponny som arab! Hon är tuff i tempramentet (OBS! Inte elak, men mycket bestämd i sina åsikter). En himla trevlig häst helt enkelt! Vi väntar föl efter henne i mitten av maj.

Aww! *avis*

Ända sen jag träffade den valacken som ja nämde, så har jag vart intresserad av Spotlite Lobell. Dom bilder jag sett på honom är han otroligt fin på!

Fast som ja sa va den här killen rätt stor. Över 160 cm och TUNG i typen. (han såg större ut än han var) vilket gjorde honom till en bra ridhäst åt mig pga min längd.

Alla andra Spotlite avkommor jag träffat har vart ganksa små. (i mina ögon) Tror ni det är omöjligt att få tag i en häst i den jag nämts storlek efter Spotlite?

Han är fux, liten runt 150 cm, tycker om att hoppa. (vi på bilden) Han är väldigt snäll. Låg i rang. Kan bli ganska så pigg. jättehärlig :love:

bilder;
t_169254_54629.jpg
t_169254_11973.jpg
t_169254_27256.jpg
t_169254_90905.jpg

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka