Ridhandskar

malinsky

Trådstartare
Vilka ridhandskar har ni till träning - märke och färg
Vilka har ni på tävling - märke och färg

Varför har ni samma/inte samma på träning som på tävling

(ja.. mina Roeckl behöver bytas ut och jag står i valet och kvalet.. behöver inspiration av er. :D )

Sv: Ridhandskar

Jag har Roeckl, älskar dom. :love:

Har ett par tävlingshandskar i creme, ett par sommar i grönt (som behöver bytas ut... :angel: ) och ett par marinblå vinter, med tunt foder inuti. De blå är mina favoriter.

Varför? Tja, har inte träffat på några andra handskar som är lika sköna. :angel:

Träning: Svarta Roeckl, Ejendahls ridhandskar.
Tävling: Vita Roeckl.
Tycker att båda är jättebra och bekväma!:)

Träning: Tegrera Pro :love:

Tävling: Kieffers läderhandskar i ljusbrunt eller Roeckl svarta eller creamfärgade.

Varför? För att Tegrera vantarna är fula men supersköna. Vilket man inte vill ha på tävling, då ska de vara hela, rena och snygga.

:laugh:

Senast ändrad av en moderator:

Träning: Beige mountainhorse, bruna jacoson, eller tunna Tegera.
Tävling: Hade vita RSL men kardborren gick upp hela tiden och se nblev de så mk slitna ( ej mk använda) Så nu har jag något annat märke som inte var så dyra men funkar bra.

Träning: Gråa Roeckle
Tävling: Vita Roeckle

Det finns bara ett märke på handskar värt att använda enligt mig :love:

Vid träning använder jag grå eller marinblå färgade Roeckl.
nu tävlar jag iofs inte men hade jag gjort det så hade det vart vita Roeckl handskar som gällde.

Roeckl :love:

Jag har två par roekl, ett par bruna och ett par gula och ett par svarta BR. Riktigt bra ridhandskar men inte lika dyra som roekl.

På tävling har jag ett par vita jacson, helt ok.

På vinterna har jag alltid fodrade getskinnshandskar från jacson. Förmodligen de mjukaste och skönaste vinterridhandskar som finns!:love: Samtidigt som de är mjuka och följsammma är de riktigt varma. Tyvärr är de så sköna att de alltid blir stulna.:mad: Har jag glömt dem i stallet så är de garanterat borta. Tredje paret försvann i vintras endast två-tre veckor gamla.

Hemma har jag svarta Roeckl + ett par Roeckl Meredith Michaels-Beerbaum.
På tävling har jag några billigare, hmm.. Minns inte vad det är för märke men insidan på handen är grå med någon text..

Varför jag inte har Roeckl även på tävling är för att de är så dyra.. Jag tävlar ganska sällan och det känns kanske lite onödigt..

Hemma har jag f.t. antingen blå Roeckel eller gula Kyras hjortskinn (supersköna!).

På tävling vita Roeckel.

Men Kyras kan jag rekommendera om du vill variera dig. Supersköna och håller väldigt länge.

KL

Träning: Roeckl. Svarta.

Tävlar inte men är helt övertygad om att jag skulle använt Roeckl då också.. är helt kär i det märket.

jag lånar tråden lite. hoppas det är ok för TS.

hur är Roeckl i kvaliten håller dom länge? måste köpa nu och om är ju rätt dyra.

Tävling; Vita Roeckl
Hemma; RSL ridhandskar, helt fantastiska. Även Tegera som helt klart är prisvärda även om de inte är i klass med RSL och Roeckl.

På vinterna har jag alltid fodrade getskinnshandskar från jacson. Förmodligen de mjukaste och skönaste vinterridhandskar som finns!:love: Samtidigt som de är mjuka och följsammma är de riktigt varma. Tyvärr är de så sköna att de alltid blir stulna.:mad: Har jag glömt dem i stallet så är de garanterat borta. Tredje paret försvann i vintras endast två-tre veckor gamla.

Du får ha sådana där "barn snören" som man sätter fast småbarnens vantar med i jackan så att de inte tappas bort :p

jag lånar tråden lite. hoppas det är ok för TS.

hur är Roeckl i kvaliten håller dom länge? måste köpa nu och om är ju rätt dyra.

Nej. Tyvärr inte. De håller för det mesta enbart en säsong (knappt det ens) om man rider varje dag (ännu värre om man rider flera hästar). De är ju så tunna att de slits otroligt snabbt. Men det är ju också tunnheten som gör dem så extremt sköna. Känns inte att man har dem på. Är enbart som en skyddande andra hud.

Nu har jag däremot börjat köpa en halv storlek större på mina mot vad som är optimalt. På så vis så slits de inte riktigt lika fort när de inte sitter supertight.

Men vill man ha ett par handskar som håller länge så ska man inte köpa Roeckl.

På tävling har jag vita Roeckl

Hemma rider jag oftast i Tegeras tunna blåa handskar = love them! Bättre och billigare än Roeckl!

Liknande trådar

Hästvård Hej! Min häst har fått en stickskada rakt genom kinden, hål igenom. De försökta laga på lokala veterinärkliniken för 5 d sen. Fick ta...
Svar
2
· Visningar
448
Senast: MiniLi
·
Dressyr Apropå diskussionen om reaktiva hästar (jag har också haft en, det ÄR ganska märkligt för även om man är van vid reaktiva hundar så är...
Svar
2
· Visningar
803
Ridning Hejsan! Har en hopphäst som jag inte passar alls i hoppningen med. Hon blir osäker och jag med. Jag tycker bara det är otäckt.. så...
Svar
16
· Visningar
2 169
Hundavel & Ras står i valet mellan Jaktgolden eller jaktlabrador, jag kommer inte behöva en världsmästare och sikta att komma högst i tävlingar, vill...
Svar
16
· Visningar
2 130

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka