Ridgymnasium

Kommer inte ihåg exakt, även fast jag har hört de femtioelva gånger.. :crazy: (har sökt dit).
Egen häst behövs inte, men man kan få ta med egen om den godkänns.
Gå in på www.stromsholm.com så står de mer om utbildningen :)

för dem som ska gå hippolog utbildningen
Men det är väl så att man egentligen inte ska lära sig om hästar för sin egen skull utan för att jobba med det/utbilda sig vidare.
Men vill du inte gå hippologen så är ett med sam el naturvetenskap ett bra val.

Jag gjorde så att jag läste Natuvet hemma och valde att läsa 300p hästämnen, lagom och jag lärde mig mkt. Efter det skulle vi också kunna ta hästskötardiplom vilket några valde att göra.

Jag vill lära mig om hästar för min egen skull, ja. Jag vill inte arbeta med hästar senare i livet för att när jag kommer till stallet är det som avkoppling och det kommer nog inte kännas likadant om man har det som jobb för då är man på något sätt tvungen att göra allt det där även om man ändå måste det så tror jag att det kommer att vara på ett annat sätt...

Jo, jag tänkte samma sak. Visst kan jag tänka mig jobba med hästar/djur men inte för resten av livet, alltså var naturbruks inget för mig.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 404
Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
3
· Visningar
336
Senast: jemeni
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 044
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 422
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar