Riders Company

alice

Trådstartare
Jag undrar om någon har erfarenhet av märket Riders Company. Tänkte framför allt på dessa senskydd och detta träns . Fungerar dessa "konstiga" spännen på senskydden? Hur är läderkvaliteten? Bra passform på senskydden?
Är det någon som beställt från ridsportshopen.com? Hur har det fungerat?

//Alice

Hej jag beställde nyss ett träns därifrån. det där reflextränset.
Det har funkat jätte bra mjukt och fint läder för dom priserna. inget alls att klaga på. senskydden har jag ingen erfarenhet av.

men att beställ där ifrån var inga som helst problem.

jag har varit intresserad av att köpa EXAKT samma saker jättelänge.
Tror jag vågar beställa om ingen säger något negativt...

nån måste väl ha såna redan & kan berätta

Hihi! :D Du kan väl bestämma och sen berätta hur de var i kvalitéten? ;) :angel:
Det dröjer nog innan jag har råd att beställa därifrån.... :cry:

//Alice

Jag beställde det där tränset nu :love: Ett brunt. Kan berätta sen hur kvalitén o allt är :D
Skydden påminner mkt om chétàks skydd o de funkar finfint för mig :) Har iofs haft lite problem med plopparna som remmarna ska sitta i, fast om man skruvar ur dom, sätter på lim o skruvar tillbaka håller de i en evighet :)

dom där spännena är jätte-praktiska, mkt bättre än vanliga spännen eller kardborre då dom är lätta att ta på o t aav samt det fastnar inte grus eller skit i dom som kardborrebanden gör..

Och som breccia sa, om plopparna trillar av är det bara o sätta lim (är nog bra o göra i förebyggande syfte innan man börjar använda dom)

Ska själv köpa exakt samma saker när jag väl fått hem en häst (letar febrilt efter foderhäst, men att det ska vara så förbannat svårt o hitta någon som är hyfsat utbildad :crazy:)

Visst var det tränset läckert! :love: Men undrar om tyglarna är godkända för tävling eg. :crazy: De är ju vävribbtyglar med invävt gummi.... :confused:

Tack för tipset ang plopparna! Det blir nog dessa skydd om det blir läderskydd...

//Alice

Precis ett sånt träns skickade jag efter för ett tag sen, det var jätte fint :love:, men alldeles för litet :( till min stora.....
Vi har andra hästar som det passar till men ändå, super fint för den prisklassen men kanske lite små i storlekarna, kollade och det såg ut att bara finnas i full.

Liknande trådar

Hundträning Hej alla! Jag skulle vilja börja träna uppletande och nosework eller specialsök (röd Kong) med min hund och har ett par funderingar som...
Svar
16
· Visningar
989
Senast: Kakis
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 247
Senast: Hermelin
·
Hundavel & Ras Tänkte fråga lite öppet här där det säkert finns en del erfarenheter. Funderar på kommande hund. Jagar och har kommit in på att fundera...
2
Svar
24
· Visningar
2 244
Anläggning Undrar om någon här varit med om något liknande och hur det isf hanterats. I vårt ridhus har vi tydliga hopp och dressyrtider. Under...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 909

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka