rider ni varje dag?

A

Annika Eriksson

Hej
Jag har en lien fundering
Rider ni era hästar nu under den här årstiden varje dag?
Själv jobbar jag heltid och nu har det bara regnat, blåst och varit svart när jag kommit hem och min häst blir lite stirrig av all blåst så jag rider honom bara tre gånger i veckan nu när det är sådant här väder dvs blött blött regn regn och stormblåst..
Hur gör ni andra?
 
Sv: rider ni varje dag?

Jag brukar försöka rida fem gånger i veckan. Åker till ridhus 2 dagar och en dag rider jag ut i mörkret.
 
Sv: rider ni varje dag?

Jag rider unghäst, så jag rider ungefär varannan dag... Men jag låter absolut ingen blåst stoppa mig :) Tycker tvärtom de är bra träning (såvida de inte stormar hehe)
 
Sv: rider ni varje dag?

Just nu har jag haft ganska mycket runt omkring mig så det har blivit ovanligt lite ridning. Tur att man har medryttare :)
 
Sv: rider ni varje dag?

Jag brukar försöka rida fem gånger i veckan. Åker till ridhus 2 dagar och en dag rider jag ut i mörkret.

Men om du har tid med att åka till ridhus kan du inte ha heltidsjobb och familj va?
annars är jag grymt imponerad
 
Sv: rider ni varje dag?

Hej!
Jag rider min häst 6 dagar i veckan! :)
 
Sv: rider ni varje dag?

Hej
Jag har en lien fundering
Rider ni era hästar nu under den här årstiden varje dag?
Själv jobbar jag heltid och nu har det bara regnat, blåst och varit svart när jag kommit hem och min häst blir lite stirrig av all blåst så jag rider honom bara tre gånger i veckan nu när det är sådant här väder dvs blött blött regn regn och stormblåst..
Hur gör ni andra?

just nu så rids de inte nått....de är helsjukt...vintern kom på 2 dar och metern snö...sen har de regnat å blivit is och nu när de fanimej hopplöst och livsfarligt och man bävar varje dag för att någon häst ska ligga i hagen....peppar peppar...

kan väll tillägga att jag har mina hästar oskodda dels för att jag vill ha de så och sen för sparkrisken fick en sånn fin julklapp för 3 år sedan...*suck*
 
Sv: rider ni varje dag?

Jag rider/tomkor min valack 6 dar i veckan. Letar medryttare, men han kommer fortfarande ha 1 vilodag/ vecka. Lite kan handa dock:angel: , forra veckan stod han 2 dar i rad:eek: , och igar red jag inte pga vadret, imorgon kan jag inte pga jobb:( . Nu borjar det bli svart utan ridhus. Ridbanan borjar slappa i botten, och ute ar allt bara gegga:eek: :crazy: Hoppas det fryser pa snart:bump:
 
Sv: rider ni varje dag?

Hästarna går 4-5 dgr i veckan.
Stoet måste gå regelbundet annars har man en häst en meter över marken efter ett travsteg:D :bump: Hon blir lite pigg licksom;) :p :rofl:
 
Sv: rider ni varje dag?

Jag rider 6 dagar i veckan men vi har ridhus i mitt stall så då funkar det ju.....
 
Sv: rider ni varje dag?

Japp rider min häst 5 till 6 dagar i veckan, förutom just nu för hon är halt. Men jag har ridhus på gården så kan alltid gå in där när det är stormväder :)
 
Sv: rider ni varje dag?

*kl*
min häst går 6 dagar i veckan! Men vi har ridhus på plats så behöver inte åka någonstans :) Jobbar heltid och har medryttare ca 2 dagar i veckan...
han ska få 4-5 dagars vila över julen... men han var skadad o hade vila hela sommaren, så därför ska han inte få så mkt nu, normalt ställer jag heldre av några veckor på vintern än sommaren, sommaren är ju roligare att rida på! :)
 
Sv: rider ni varje dag?

Näe... jag har verkligen inte tid att rida varje dag. Heltidsjobb och barn gör att tid inte finns till det. Jag kommer ut nån av dagarna på helgen och jag är glad för det. Har inte heller nån avlastning i form av medryttare utan gör allt själv med mockning, in o utsläpp i eget stall. Det tar sin tid bara det.
 
Sv: rider ni varje dag?

Om vi nu säger att jag skulle ha haft en egen häst:idea:.

Så hade jag ridit i ur och skur. Det gör jag nu också, såfort någon ber mig rida dennes häst så kommer jag och rider. Jag tycker att motionen är nästan lika viktig för hästen. Också för att de inte rör sig så jättemycket i hagen såhär års, iallafall inte i vårt stall. Men jag tycker att det är lika roligt oberoende av vädret. Så mellan 5-7 gånger i veckan hade jag nog hållt igång min häst. Och Vilodagar när jag inte hade haft tid. Men jag vill ju rida hela tiden... :o
 
ja

:rofl: ;) jag rider varje dag..
förutom när det är så blåsigt å dåligt väder för då blir min unghäst för stingslig...:)
 
Sv: rider ni varje dag?

Hade jag bara haft en ridbar häst hade jag ridit 6 dagar i veckan, men har några fler, så minst 3 dag/veckan är det minsta per häst:D Är det dåligt väder, är det ridhuset som gäller;)
 
Sv: rider ni varje dag?

vädret får styra ganska mycket... har ridbana med belysning men om det regnar o blåser får varken jag eller hästen ut något av en ridtur så då låter vi bli... men om det är uppehåll så rider jag mellan 4-5 dagar i veckan...
 
Sv: rider ni varje dag?

Nope. Har ställt av alla hästarna nu, det är för osäkert om det går att få någon kontinuitet pga underlag, tidsbrist etc. Bestämde mig redan förra året för att december inte var värt stressen och november går det ändå bara att skritta pga tjäle men ingen snö. Nu visade det sig ju inte bli så i år, men jag lade ner mina försök att skritta igång den mest aktiva när det visade sig vilket dåligt humör hon blev på av att bara skritta. Tänkte sätta igång igen under juldagarna och se hur det går, för att sedan vara igång lite mer seriöst när det börjar märkas att ljuset har vänt i februari-mars någonting. Förhoppningsvis har vädret bestämt sig för vilka breddgrader det är på tills dess (har barfotahästar i den mån det går). Och jag har inte dåligt samvete för att de står - de får anpassa sig efter mitt liv istället för tvärt om och verkar inte må dåligt av det.
 
Sv: rider ni varje dag?

Jag har en unghäst, fyraåring som jag rider nu och som går fyra dagar i veckan en 1,5 åring och en shettis. Efter nyår är unghästen fem och då får hon gå fem dagar. Jag har eget stall, bra belsyt ridbana, en maskinhall med spånunderlag som jag kan tömköra i.
Jag brukar rida så länge det går (tills ridbannan fryser). I Skåne går det sällan att rida i snö så det kan bli väldigt sporadiskt under dec, jan, febr och en del av mars. Förra året hade jag fler hästar, men det var bla ett fölsto och hennes unge så vintervilan gjorde inte så mycket.
I år har jag hyrt in mig på en ridanläggning dec-april med unghästen så jag kan utbilda henne ordentligt under vintern. Hon gick kvalitets i somras men jag betraktar henne som grundriden.
Ska bli "spännande" att vara inackorderad igen med allt vad det innebär:crazy:
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 597
Senast: Freazer
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
519
Senast: MiniLi
·
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
34
· Visningar
4 379
Senast: Roxy
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 498
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp