Rider du för tränare?

Sv: Rider du för tränare?

Jag tränar en gång i veckan och jag tycker att det är viktigt att ha en tränare för att kunna utveckla sin egna ridning, det är inte bara hästarna som ska utvecklas.
Dock ska man ju ha en tränare där man känner att man utvecklas och får nya utmaningar. Det är vad jag kräver annars så ser jag träningen som helt värdelös.
För ett par år sedan så hittade jag den tränaren som lever upp till mina mål och som jag har skapat gott sammarbete med. Jag har tränat för många och har några få favoriter som får mig att längta till träningarna.

Sv: Rider du för tränare?

Jag tror inte att "alla" rider för en tränare, men jag tror att "alla" som är ambitiösa med sin och hästens utveckling rider för en tränare på regelbunden basis.

Själv rider jag för tränare ett par gånger i månaden. Jag betalar för en timmes enskild träning eftersom jag vill kunna styra träningarna efter mig och hästen. Ibland blir det varje vecka men alltid någon gång i månaden (pengarna styr). Utöver det tränar jag ibland i grupp.

Efter avslutad träning kommer jag alltid överens med min tränare om vad jag själv skall träna på tills nästa gång för att stärka de svaga punkterna. Sedan ser jag till att lägga in sådan träning så att vi alltid kommer vidare lite snabbare. Nästa träning har vi en avstämning innan vi går vidare alt jobbar mer på det svåra från förra gången.

Funkar fint för mig.

Liknande trådar

Tävling Hej! Jag behöver hjälp att tolka TR 2023 Hoppning. Såhär står det: ”2. Träns / huvudlag 2.1. På tävlingsområdet ska hästen ledas i...
Svar
4
· Visningar
1 685
Senast: Sootie
·
Träning Hej! Har ett 12 årigt irländskt sto som jag haft i snart tre år. I regel så tränar jag henne var annan dag. (Har två småbarn så har...
2
Svar
39
· Visningar
4 676
Senast: Waco
·
Ridning Jag undrar om jag kan hjälpa min häst på ngt sätt. Det är så att varje gång hon träffar en ny häst så börjar hon direkt att brunsta (ny...
Svar
3
· Visningar
1 199
Senast: Sirap
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
2 052
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Valp 2025