Sv: Riddare!"

Vanimelde!

Härliga bilder! Jag blir riktigt avis. Någon som har en häst att skänka till en fattig riddare? :angel:

Här är i alla fall hemligheten bakom min ridning. Bent och alla de andra kan slänga sig i väggen ;)

alma.jpg

:love:

Det var den sötaste bild jag sett på länge!

Har egentligen inte så mycket med riddare att göra som med bågskytte från häst.
(och lite ett svar på mnemenths bild på sadeln).

Här är min ungerska bågskyttesadel. Modellen till sadeln är samma som de ungerska bågskytteryttarna hade i krig.

Bakvalv
7886227.jpg

Helbild:
7886246.jpg

Närbild på sittsen
7886248.jpg

Ovanifrån
7886247.jpg

Närbild på senan
7886256.jpg

Underifrån
7886255.jpg

Med jakpälsen på
7886243.jpg

På hästen.
(lite förvirrande bild då padden ligger ovan hästens rygg baktill. Försök tänka er den liggandes mot hästen, någon centimeter ner.)
7886244.jpg

Till häst
7886230.jpg

Till häst med båge, Loa och Jag:
(Och ja, jag vet att jag inte dragit fullt ut, jag håller fortfarande på att dra när bildernas tas.)

5256233.jpg

5256234.jpg

5256235.jpg

5256236.jpg

synd att jag är så puckad att jag inte kan det här med att lägga in bilder för jag har ganska många riddar bilder sen i somras..

Gode du nej! :eek:

Gör han det kan han räkna med att jag aldrig kommer lägga ut bilder på honom igen. Jag hade skämts för mycket, för hästens skull :D :rofl:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter I många år var fälttävlan den av ridsportens OS-grenar som var starkast ifrågasatt. Ryttare och hästar dog – eller skadades allvarligt –...
Svar
0
· Visningar
129
Senast: Gunnar
·
Hästmänniskan Som rubriken lyder.. vilken gren/grenar eller annat inom häst sysslar ni med och hur kom det sig att ni började med just det?
2
Svar
36
· Visningar
1 888
Senast: Roxy
·
Tävling Hur gör ni utseendemässigt med era hästar innan tävling? Duschar ni de? Gör ni något speciellt? Skriv gärna vilken gren ni tävlar i 🥰
Svar
8
· Visningar
919
Senast: Freazer
·
Tävling Är det någon som kommer ihåg den klassiska serien Horse in Sports om olika grenar av ridsporten. Den gjordes 1987 en riktig blast from...
Svar
0
· Visningar
316
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka