• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Beauty_Boss
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 1 654
B

Beauty_Boss

Tjabba! Jag har kollat både i Hööks och Börjes, men hittar aldrig de ridbyxor jag vill ha.. :( Jag vill ha helskodda manchester med olika färger på skoningen och "byxan" (eller vad man ska kalla det) och/eller rutiga helskodda (och inte dem som de har på Hööks). Något tips om vart såna ridbyxor finns? Ska till Strömsholm, kan de finnas där?
Elin

Sv: Ridbyxor?

http://www.horka.nl hade en del helskodda ridbyxor på sin hemsida,
deras svenska agent är;

F-Meko Ridsportgrossisten AB
mr. Kaj Fixelius
Karolinagatan 5
17158 Solna
Sweden
tel: +46 (8645) 2810
fax: +46 (8645) 2860
e-mail: maria.f-meko@telia.com
website: www.f-meko.com

Sedan vet jag av egen erfarenhet (då jag älskar Pikeur ridbyxor) att Pikeur har rutiga helskodda ridbyxor där skoddningen är mörkade än vad själva byxan är, dock får du titta in på deras hemsida; http://www.pikeur.de/pik_uk/shopinshop/index.html och läst ned på sidan hittar du deras svenska partners.

Förutom dem två finns även Euro-Star ridbyxor, dock är deras hemsida stängd pga. uppdatering men det finns säkert även Euro-Star ridbyxor hos din ridsportsbutik.

Euro-Star och Pikeur ridbyxorna är riktiga märkes ridbyxor och ett par sådana i dam storlek 38-40 går normalt på 1095kr och uppåt, normalt ligger de på 1595kr för min del. (Nämde priset för att ge en rimlig uppfattning om vilken prisnivå det är på de märkes ridbyxorna).

Oj, det var dyrt ;) Bäst jag börjar spara, haha.
Elin

Ring ner till F-Meko Ridsportgrossisten AB och hör med dem vad de tar för ett par horka helskodda horka ridbyxor annars, frakten från Stockholm tror jag blir runt 50kr.

/Christian

Aha, tror ni att de har mycket ridbyxor på Strömsholm-tävlingarna i Juni?
Elin

Det borde komma en del utställare då det är stora tävlingar. Skulle personligen bli förvånad om det inte gör det, mycket hästfolk vilket borde generera bra många kunder också.

Jag köpte PRO-rider byxorna på Hi-sport i Tumba(söder om sthlm), vet ej om de finns ngn. annan stans :confused:

Salinero skrev:
Det borde komma en del utställare då det är stora tävlingar. Skulle personligen bli förvånad om det inte gör det, mycket hästfolk vilket borde generera bra många kunder också.

Okej, jag hoppas verkligen det :D Försöker spara så gott det går ;)
Elin

Liknande trådar

Utrustning Min ryktväska faller snart i småbitar och behöver bytas ut. Finns ju rätt många olika varianter att välja mellan, hoppas att buke som... 2
Svar
25
· Visningar
1 729
Senast: Edla
·
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
550
Senast: Ramona
·
Utrustning Jag har aldrig ridit i något annat än klassiska säkerhetsstigbyglar med gummiband (jo, ett par plaststigbyglar av enklaste snitt utan... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 150
Senast: Capybara
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
644
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka