Ridbyxor på tävling

T

TAphoto

Hej hopp får man tävla med naturvita ridbyxor på lokal/regional tävling?

Sv: Ridbyxor på tävling

Från något år tillbaka får du tävla i vilken färg du vill, tror jag iaf. Innan var det så att ridbyxorna måste vara av ljus färg. Men det är självklart att du får tävla i creamfärgade/ljusgula/beiga ridbyxor:)

Ja, du får ha vilken färg du vill. Både i dressyr och hoppning.
Det enda plagg som TR någonsin, sedan jag började tävla i slutet av 80-talet, har dikterat färgen på är skjorta/polotröja/plastrong. Färgen på övrig klädsel är inte reglerad alls, inte ens om det ska vara mörkt eller ljust, och du kan alltså komma i illgröna ridbyxor med rosa mönster på, orangea stövlar, lila kavaj och neongul hjälm om du vill. Sedan är det en åsiktsfråga hur snyggt det är...

Senast ändrad av en moderator:

Senast förra helgen såg jag en med mörkblåa ridbyxor, så ja. Jag tror du får ha de ;)

Från något år tillbaka får du tävla i vilken färg du vill, tror jag iaf. Innan var det så att ridbyxorna måste vara av ljus färg. Men det är självklart att du får tävla i creamfärgade/ljusgula/beiga ridbyxor:)

Från väldigt,väldigt många år tillbaka isf, det är en riktig skröna att man har varit tvungen att ha ljusare eller vita ridbyxor på hopptävling. Men eftersom alla alltid tävlat med vita ridbyxor så har det väl blivit så att alla tror att man måste ha det...

du kan tävla i vilken färg du vill !

Liknande trådar

Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
500
Senast: MiniLi
·
Tävling Jag satt (muttrandes) och betalade in avgifterna för att kunna tävla igår… Medlemsavgift, meetinglicens, hästlicens… Det blir definitivt...
2
Svar
39
· Visningar
1 050
Senast: Bison
·
Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
925
Senast: Ketrawzc
·
Utrustning Vi behöver en tråd här också! Vad hoppas ni fynda? Jag ska till SIHS och hoppas göra något fynd på mässa även om jag egentligen inte...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 333
Senast: DarkInNight
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar