Ridbyxor för killar

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare kjelin01
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 54
  • Visningar Visningar 5 783
Sv: Ridbyxor för killar

Håller med om att dom är riktigt snygga på killar! Har ett par själv, fast i damutförande då, som jag är jättenöjd med.

Hej på er
Jag är lite ny på det här fortfarande, har hittils bara använt vanliga jeans (inte för tajta alltså). Det funkade bra ända tills vi skulle rida barbacka sist. Då åkte jg på rysliga skavsår. :o
Funderar på om det kan vara en tillfällig lösning att köra med dubbla kallingar, tills jag hinner fxa bättre brallor.

Nej det är inte där problemet ligger utan problemet är sömmarna på jeansen vilka ger dig skavsår (om jag inte har helt fel). Jag skulle rekomendera dig att skaffa ett par ridbyxor så snart du kan i stället för jeans även om det inte är världens bästa valite på ridbyxorna är det bättre än jeans.

Själv är man så pass smal att ett par dam 38 ridbyxor passar bra :o :cool: men vill hitta boxer shorts till oss män, vet att Mountain Horse gör boxer shorts till kvinnor men finns det några som gör boxer shorts som är anpassade till riding även för killar/män? (allmän fråga till alla som skriver i denna tråd).

Jag har inga som helst problem i att rida i vanliga jeans utan att få skavsår. I somras satt jag 4tim om dagen i sadeln 10 dagar i sträck utan en tillstymelse till skavsår. Kanske hänger lite på vad man har för sadel och ens sits och följsamhet till hästen?

Var också med på en delsträcka i bukeritten i vanliga jeans. Inga problem trots nästan 13 timmar i sadeln i sträck.

Har även ett par ridjeans i läder. De är grymt sköna men har en förmåga att kasa upp lite under långa ridpass.

Senast ändrad:

Jag lovar, skoridbyxorna HAR bra kvalité - men ofta dessvärre en prislapp därefter ... Supersnyggt med kängor till dem, och är skinnet i samma färg som byxan så ser det ut som vanliga brallor.

Sambon har blivit dyr i drift :eek: och vill helst ha Peak Performances korta boxers under, och rapporterar att det funkar utmärkt.

Salinero skrev:
finns det några som gör boxer shorts som är anpassade till riding även för killar/män? (allmän fråga till alla som skriver i denna tråd).
Tillfällig lösning som räcker rätt långt: Använd cykelbyxor under jeansen (nej, inga kalsonger under dessa, de är tighta nog som de är...)

Rider iofs med ridbyxor :p och tror inte att det skulle gå med ett par cykelbyxor under och känslan ut av dem under ... nja.
Men tack för förslaget ändå

ang skrev:
Jag lovar, skoridbyxorna HAR bra kvalité - men ofta dessvärre en prislapp därefter ... Supersnyggt med kängor till dem, och är skinnet i samma färg som byxan så ser det ut som vanliga brallor.
Har kollat på den modellen av ridbyxor men tycker mer om modellerna som Euro-Star, Pikeur och Anky gör.
Då jag skrev:
Ridbyxor på en kille som mode tror jag inte skulle vara så speceillt poppis :cry: (trots att det är mitt mode då jag är i stallet ca. 5 dagar i veckan och är för lat för att byta om i stallet *ler*)

Var det menat som mode ute på stan :p :d har 8 par ridbyxor i garderoben hemma (tyvär har det kostat en hel del :cry: men det är smällar man får ta).

Ett skämt bara, men tjejmodet visar faktiskt ridkläder "civilt" i diverse tidningar nu ...

Jo tror dig, såg en tjej gå med ett par svarta graningestövlar ute på stan som mode stövlar för att inte tala om då jag var inne på en av ridsportsaffärerna i stan och hörde en kvinna prova och köpte ett par Cavallo allroundstövlar för att ha dem på stan :rofl: :D

Känns som att jag hakar på tjejmodet på sätt och vis då jag inte orkar byta om i stallet utan åker till och från stallet med ridbyxor, dressyrstövlar mm. eller så är det modet som är avundsjuka på oss ryttare och apar efter oss *tror nästan att det är så* ;) :p

Alltså, jag får skavsår när jag blir svettig, och då blir det på "sittknölarna" ( :eek: rätt jobbigt när det händer ), har aldrig fått skavsår pga sömmarna. Jag använder vanliga jeans, har ju inte hållit på med det här så länge.
Jag borde väl skaffa ridbrallor, men skulle det funka med ridjeans?

hej, och wow. mitt första inlägg på detta forumet..... hoppas jag gör rätt... :)
jag har ganska nyligt börjat rida, men jag rider i svenska pansartruppernas byxa M/69P. inte lika vida som M/59 orna, men Ändå sköna. dom går jättebra att stoppa innanför stövelskaften. om jag en dag blir nog duktig för att börja tävla dressyr, så blir det nog i uniform M/60. men jag kan ju nämna att jag har ett par euro star ridbyxor också som jag tycker bra om. men det blir an någon anledning kungens gammla brallor....

Min sambo har ett par ridbyxor i herrmodell från Mark Todd. Dom är väldigt snygga och kostade under 1000 kr.

kjelin01 skrev:
Äntligen har min sambo blivit intresserad av de underbara djuren.

Men finns det några bra ridbyxor för killar? han vill nog inte ha fula trikåer... :rofl:

vad har era killar för kläder/skor?
Min sambo har alltid jeans och kängor på sig när han rider. Nu är inte det så ofta, men en gång varannan månad kanske :D

Liknande trådar

Relationer Jag har funderat på en sak, i en bokserie jag läser just nu så är det ett gäng killar och ett gäng tjejer som alla "hör ihop" med en... 2
Svar
26
· Visningar
1 748
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
1 157
Senast: inverterad
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 327
Hundavel & Ras Hej! Jag har börjat fundera på en border collie som nästa hund. Men skulle väldigt gärna få lite input av er som har/kan rasen! :) Kan... 2
Svar
31
· Visningar
3 370
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka