Ridbyxor för killar

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare kjelin01
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 54
  • Visningar Visningar 5 783
Jag har ett par helskodda jacson med gubbveck. De är snygga och bekväma. Bäst av allt är att de ej ser ut som trikå!
Byxorna ser mer ut som typ chinos eller liknande.

/ Nanne :banana:

ok

han rider ni i träningsbyxor. det ser kul ut, han har stor grå stickad tröja, jättefin blå sammetshjälm och fula röda träningsbyxor som är för små :rofl:

ska tilläggas att han är 193cm lång och väger 90, så man funderar ju på om han kan hitta byxor...

Sv: Ridbyxor för killar

Min kille rider ibland, dock inte speciellt intresserad av att verkligen lära sig RIDA. :crazy: :smirk:

Nåväl, när han väl rider så klär han sig antingen i manchesterbyxor eller träningsbyxor. Han har ett par gamla kängor som duger i stallet. Rider med westernsadel så det kanske är lite lättare att klä sig "fritt" än i vanlig engelsk sadel?

Rid i jeans istället...de e skönare, jag har ett par ridbyxor, helskodda, men de använder jag inet ofta längre

hur fasiken var det nu i måtttabellen .. är det 106 istället för 46 (ex) är det längre ben på dom , har sett det , men kommer ihå vart ,, hmm vart det mountain horse? ...

så nog finns det brallor ,
sen hur det ser ut med "tights" eller ej är en smaksak en del passar i det andra inte.

*knapplån*

Sambon kör enbart med "sko-ridbyxor", och numer helst Mountainhorse´s. De är lite stora i midjan men har ett oslagbart pris runt 990,- (finns att se på deras hemsida, modellen heter "REYKJAVIK MAN". Till det ett par kängor och dessa ser och känns mera som vanliga byxor i modellen.

För den här modellen finns massor av märken, men dessa är nog de mest prisvärda.

på tal om annat, har det inet blivit lite mordernt med ridbyxor nu? altså utanför ridvärlden?? då aknske man vågar sig ut :D:D

Kolla hos Feed n race dom har hac- tac ridjeans helt i stretch utan söm på insidan och förstärkta vid knäna tel 0340-30819

Såg en tjej här i Stockholms City gå med ett par GRANINGE stövlar + jeans så joda ridmodet är väl mer eller mindre tillbaka *ler* dock bara på er tjejer. Ridbyxor på en kille som mode tror jag inte skulle vara så speceillt poppis :cry: (trots att det är mitt mode då jag är i stallet ca. 5 dagar i veckan och är för lat för att byta om i stallet *ler*)

Wrangler Cowboy Cut jeans för tillfället.

Tidigare hade han ridbyxor som vi hittade i en vanlig ridsportbutik, damodell, herrmodellen passade inte alls.

Ridjeans kanske?

Sen finns det ju skinnbyxor som är sydda för ridning, lite tuffare och snyggare om man inte vill ha trikåer. Köp ett par chaps till honom så ser det bättre ut :)

Efter många provningar i Min "gubbes" ögon apfula "balettrikåer" och sura miner vägrade han under en lång tid alls befatta sig med dylika ting.
Vändningen kom när vi besökte en ridsportsaffär med mycket Westernprylar. Att jag inte hade tänkt på det från början! Det borde jag ju ha fattat att män=cowboys!
Alltså: ridjeans+hellånga skinnchaps utanpå = GLAD make!

Ja jisses, rider själv bredvid i klanderfri dressyrstil på fuxen.
Maken följdaktligen på sin skäck!! Vad annars?! Vilket par! :D

Tölva skrev:
Det borde jag ju ha fattat att män=cowboys!
Alltså: ridjeans+hellånga skinnchaps utanpå = GLAD make!
;)

Min rider också klädd som "cowboy" (iofs så har jag ju, som tidigare nämnt, också westernutrustning på min häst - som min "gubbe" rider, men själv trivs jag bäst i ridbyxor och shortchaps = ingen direkt westernklädsel).

:banana:

Jo, ridbyxorna kommer väl starkt men för mig så är det ändå ridkläder :)

Klart, graningestövlar haaar jag ju! :rofl:
(fast i ridgarderoben dem med)

Pikeur, Eurostar, Withaker och Schumacher har snygga herrbyxor som inte sitter tight som några jäkla kalasbyxor. ;)

Sv: Re: Ridbyxor för killar

Estelle skrev:
går troligen att hitta men knappast under 1000 lappen ?
Ett par Wrangler kostar under tusenlappen! Fjollfaktorn är så hög på ridbyxor! :rofl:

Sv: Re: Ridbyxor för killar

vadå 34 e väl int elångt?? ja drar oxå 34 i jeans ... elle e d andra längde rpå herrbrallor???

Liknande trådar

Relationer Jag har funderat på en sak, i en bokserie jag läser just nu så är det ett gäng killar och ett gäng tjejer som alla "hör ihop" med en... 2
Svar
26
· Visningar
1 748
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
1 157
Senast: inverterad
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 327
Hundavel & Ras Hej! Jag har börjat fundera på en border collie som nästa hund. Men skulle väldigt gärna få lite input av er som har/kan rasen! :) Kan... 2
Svar
31
· Visningar
3 370
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka