Kiwifrukt
Trådstartare
Så hade jag testat med S. Du kan ju alltid byta om de är för små.Närmare 38. De från Hööks (JH) var 40 och är snäppet för stora.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Så hade jag testat med S. Du kan ju alltid byta om de är för små.Närmare 38. De från Hööks (JH) var 40 och är snäppet för stora.
Ja nu blev det ändå att jag beställde storlek M i compression-modellen, hoppas de passar!Så hade jag testat med S. Du kan ju alltid byta om de är för små.
Compression är nog inte lika stora i storlek som tex performance. De ska ju vara mer fasta i tygetJa nu blev det ändå att jag beställde storlek M i compression-modellen, hoppas de passar!
Måste berömma MD för deras snabbhet. Beställde igår kväll och idag kl 8 hade de packat färdigt den
Jag har inte provat ariats tights, är det modellen som heter eos som du har?Alltså can't stress enough hur mycket jag älskar mina Ariat-tights. De jag har är tunna sommartights men funkar än så länge väldigt bra på ridskolan där jag rider för att deras ridhus är ofattbart varmt. Har dock sett att de har vinterfodrade byxor också och hade definitivt tittat på dem om jag behövde något varmare. Men så är jag också ENORMT kräsen med komfort, är överkänslig, så jag prioriterar bort saker som gigantiska fickor etc för att kunna köpa byxor som jag inte tycker är obekväma. Ariats tights är nog de enda ridbyxorna jag någonsin tyckt är sköna och inte så att jag vill slänga av mig dem direkt när jag ridit klart. Har tom haft dem när jag varit ute på hundpromenader/tagit en löptur.
Jag har inte provat ariats tights, är det modellen som heter eos som du har?
Alltid nice när man hittar bra grejer
Jag är också löjligt förtjust i mina Eos, men måste säga att jag faktiskt föredrar mina Zaczess mer just nu.Jaa precis, det är eos jag har.
De brukar få in dem senare på hösten! Inget de har i lager året om.@MiniLi var hittar du fodrade byxor från MD. Spanade på deras hemsida, men tyckte inte att jag hittade något.
Men blä, läder som var så stelt och obekvämt!Jag letade efter läderskodda ridbyxor som jag hade förr i tiden men det verkar ju inte finnas alls längre, kanske nånstans i gömmorna i föräldrarhemmet att jag kan hitta mina gamla Tycker ”nymodigheterna” med silikon är så fult.
Under tiden köpte jag CRW modell ”Robbins”, helskodda i daewoo som är mer mockaimitation, inte som läder, men fin passform och lite smickrande för hullet . Kan inte säga nåt om hur bra dom håller eftersom jag bara ridit i dom en gång hittills men dom var i alla fall rätt sköna. Körde också ett rejält ryktpass i dom och dom satt bra utan skärp utan att behöva justera en massa. Stöv verkar dra sig till själva byxmaterialet dock.
Om man gillar riktigt stretchiga mjuka sköna ridleggings, knäskoning i fuskmocka, silikon på insidan av benslutet och mobilfickor, kan jag rekommendera dom här från Baleaf, funkar bra med fleecetights under också:
https://www.baleaf.com/products/bal...pocketed-riding-tights?variant=33848340938889
Jag tror inte vi brukade tvätta våra så ofta så dom var mjuka och följsamma och formade efter egna rumpen Men sen kommer jag också ihåg att vi hade ett speciellt behandlingsmedel man strök på lädret innan tvätt som bevarade det jättebra. Jag kommer inte ihåg mina helskodda i läder som obekväma alls! Och dom höll ju för daglig ridning av två hästar år in och år ut!!Men blä, läder som var så stelt och obekvämt!
Jag tror du skulle märka enorm skillnad om du provade idag och jämförde med ett par moderna som är stretchiga åt alla hållJag tror inte vi brukade tvätta våra så ofta så dom var mjuka och följsamma och formade efter egna rumpen Men sen kommer jag också ihåg att vi hade ett speciellt behandlingsmedel man strök på lädret innan tvätt som bevarade det jättebra. Jag kommer inte ihåg mina helskodda i läder som obekväma alls! Och dom höll ju för daglig ridning av två hästar år in och år ut!!
Det kan nog vara sant! Speciellt som man vi ju haft 20 år av leggings och athleisure i dagliga livet vid det här laget, på den tiden var det ju ostretchiga jeans som gällde dagligdags utanför stallet. Nuförtiden är allt bekvämt, även om leggings tydligen gått ur modeJag tror du skulle märka enorm skillnad om du provade idag och jämförde med ett par moderna som är stretchiga åt alla håll
Ja det låter såDet kan nog vara sant! Speciellt som man vi ju haft 20 år av leggings och athleisure i dagliga livet vid det här laget, på den tiden var det ju ostretchiga jeans som gällde dagligdags utanför stallet. Nuförtiden är allt bekvämt, även om leggings tydligen gått ur mode
Sen ska det väl tillägas att jag svettar på en helt annan nivå nu?! Så ridbyxor som tål att tvättas ofta utan att behöva "bryta in" dom igen efter tvätt är kanske att föredra
Jag har ett par ridleggings från Fits, med perforerat hjortskinn som skoning, kan rekommendera!Jag letade efter läderskodda ridbyxor som jag hade förr i tiden men det verkar ju inte finnas alls längre, kanske nånstans i gömmorna i föräldrarhemmet att jag kan hitta mina gamla Tycker ”nymodigheterna” med silikon är så fult.
Under tiden köpte jag CRW modell ”Robbins”, helskodda i daewoo som är mer mockaimitation, inte som läder, men fin passform och lite smickrande för hullet . Kan inte säga nåt om hur bra dom håller eftersom jag bara ridit i dom en gång hittills men dom var i alla fall rätt sköna. Körde också ett rejält ryktpass i dom och dom satt bra utan skärp utan att behöva justera en massa. Stöv verkar dra sig till själva byxmaterialet dock.
Om man gillar riktigt stretchiga mjuka sköna ridleggings, knäskoning i fuskmocka, silikon på insidan av benslutet och mobilfickor, kan jag rekommendera dom här från Baleaf, funkar bra med fleecetights under också:
https://www.baleaf.com/products/bal...pocketed-riding-tights?variant=33848340938889
Det verkar som dom inte har vanlig helskoning i riktigt läder just nu, dom i perforerat läder sitter som ett par lappar på rumpan, ser lite komiskt och inte så smickrande ut, lite fåfäng är jag nogJag har ett par ridleggings från Fits, med perforerat hjortskinn som skoning, kan rekommendera!
Trust me, den funktionen är perfekt, bidrar till ökad rörlighet och inget som sitter åt eller stramar, har aldrig haft så sköna ridbyxor!Det verkar som dom inte har vanlig helskoning i riktigt läder just nu, dom i perforerat läder sitter som ett par lappar på rumpan, ser lite komiskt och inte så smickrande ut, lite fåfäng är jag nog
Men blä, läder som var så stelt och obekvämt!