Rida western på travare???

Sv: Rida western på travare???

tack :) de ska jag testa :D får hoppas på att de funkar.

Sv: Rida western på travare???

Jag har en travare som är 17 år. Vi har tränat western i 2,5 år och var med på vår första "riktiga" tävling i augusti i år.The real feel show.
Jag visade honom för hand i showmanship(fick 3:dje pris),var med i trail-in-hand(fick 4:e pris), var med i trail-ridande/blev diskad, han är lite rädd för grinden,jobbar på det)var med i horsemanship(fick 5:e pris) och var med i western riding(blev 7:a, han blev lite brallig efter en lång dag).Jag är jättestolt över min häst, för jag hade inga andra förväntningar än att vi skulle göra vårt bästa och se vad som hände, och så gick det så här bra.Detta är det roligaste som finns---att rida western---Det som är allra roligast är att folk verkligen uppmärksammade att jag hade en travare och kom fram och kommenterade det.De tyckte att det var helt otroligt att man kunde göra sådana grejor med just en travare.De kan faktiskt bara de får tid...visst de har sina begränsningar och har inte alls samma förutsättningar rent kroppsligt som en quarter eller paint, men man kan komma ganska långt med envishet och tålamod.Dessutom är det så kul med alla framsteg man gör.Nästa--Skånekampen...

Liknande trådar

Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 561
Senast: Raderad medlem 149793
·
Hästvård Vi tog hjälp av en equiterapeut för några månader sen då vi haft lite problem med vår ponny. Denne ville först se hur ponnyn rörde sig...
Svar
11
· Visningar
1 180
Senast: Anna-Bella
·
Hästvård Hästen som är 8 år uppvisar inga rörelse avvikelser under longering och är generellt på bra humör i hantering i stall. Däremot uppvisar...
Svar
17
· Visningar
1 544
Senast: Liten
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
22
· Visningar
3 328
Senast: lirco11
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar