Rida western på travare???

E

emppu93

Rider western på travare... Nån annan som gör det?? Tycker det är superbra, åtminstone har hästarna jag gör det på blivit mycket mer avslappnade och börjat lyssna på ryttaren mer. Rider inte "riktigt" western, utan bara med westernsadel och långa stigbyglar och gör lätta och enkla övningar... Rider mest i skogen på det viset.
Någon annan som rider på travare?? :rofl:

Sv: Rida western på travare???

Jo då.. Det finns väl varmblods travare inom alla grenar.. Sen är dt en annan femma hur långt man kan ta sej på dem..

Jag själv har en varmblod som jag tränar western med. Pratar alltid om att jag ska minsann tävla nästa sommar:angel:.. O jag planerar att ta mej till lektioner.. Men än har inte den möjligheten kommit.

Så kanske nästa sommar:crazy:..
Bild på min Bääs

http://www.pixbox.se/pic_show_id14117994.html

http://www.pixbox.se/pic_show_id14117992.html

http://www.pixbox.se/pic_show_id14117996.html

http://www.pixbox.se/pic_show_id14158272.html

:love:

Jag har ett sto som har en stor andel varmblodstravare i sig... Det går alldeles utmärkt att rida western på henne....

Jag har också en travare som jag tränar och tävlar western på. Det går jätte bra, vi blev SM tvåor i barrel racen både detta året och förra. Jag tycker det är så synd att travare är så nervärderade, de är så enkla att ha å göra med.

Jag har en travis på lån som om jag ska köpa honom ska bli min westernhäst.

Hihi, min tränar galopp-rivstart själv i hagen, skitbra :D
Fast det går i en jädra fart.

JAAA OH JA ! min kompis har en 7årig travare, som rids och tävlar western på :) jätte duktig, ! så det går utmärkt,

Jag har en kompis som har ett travarsto som hon ridit western på men nu gått över mer till akademiskt, hon är grymt duktig (både kompisen och travaren). De gör bl.a. galoppslutor!!!!!!!!!! Men jag tror att det är en liten del av alla vbl som klarar av det. Den travaren är helt outstanding!!! Galopperar hellre än travar, riktigt lugn och fin galopp.

Jag har en kompis som har ett travarsto som hon ridit western på men nu gått över mer till akademiskt, hon är grymt duktig (både kompisen och travaren). De gör bl.a. galoppslutor!!!!!!!!!! Men jag tror att det är en liten del av alla vbl som klarar av det. Den travaren är helt outstanding!!! Galopperar hellre än travar, riktigt lugn och fin galopp.

Off topic...

Eller så är det en av få varmblodstravare som verkligen har fått sig en ordentlig omskolning... enligt konstens alla regler....

Off topic...

Eller så är det en av få varmblodstravare som verkligen har fått sig en ordentlig omskolning... enligt konstens alla regler....

Håller med.. Har de bara rätt kropp och rätt ryttare så kan de flesta Vbl travare bli outstanding! Det handlar om ryttarens kunskaper att omskola.
Eller om man tar hästen som föl eller ostartad.

Är det starthästar du menar eller travare i allmänhet? Jag rider western med mitt varmblod i alla fall, och sedan jag började med westernridning på honom har han blivit en enormt mycket bättre ridhäst! :)

Jag har också en "travis" som jag rider western med, men vi tävlar inte (har inte kommit så långt ännu). Han ska lära sig att det finns något som heter jog först!! Men han är världens snällaste som slår knut på sig själv för att göra mig till lags. Visst vi har våra problem, men dom är ju till för att lösas så det ordnar sig nog. Vi jobbar på i lugn takt.

JAG har ett varmblod som jag sj ridit in o haft i över fyra år :D vi rider nu western började med det i sommras, o han är GRYM på det!! :D

Hej dö, ja över okcså yog :D min kuse är grym på det :D såå stolt :D
är intress av pleasure :D dd?? :P

Jag är oxå en som rider western på sin travare. Fast de blir inte så mycket western direkt. Har fått henne nu och gå i lugn trav och galoppen går undan, de behövs mer träning på de. Hon kan gå lite i sidepass om hon känner för de. Hon har de där "klassiska" när man travar att ha huvudet jätte högt men i skritten har hon huvudet lågt. Vet inte riktigt hur jag ska göra för att hon ska gå ner med huvudet. Hon går lågt när hon går på tygeln men den "låga profilen" kommer väll så småningom som de har gjort med skritten. Sen har jag ett till problem, när man rider med träns så håller hon på med tungan hela tiden och hon lägger tungan över bettet o så öppnar hon munnen så fort man tar i tyglarna så hur ska jag göra med det?

Rid med lite halv långa tyglar o väldigt låg hand, funkade på min kompis avrmblod, som är jätte pigg.... o går med huvudet högt.. :D

Liknande trådar

Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 561
Senast: Raderad medlem 149793
·
Hästvård Vi tog hjälp av en equiterapeut för några månader sen då vi haft lite problem med vår ponny. Denne ville först se hur ponnyn rörde sig...
Svar
11
· Visningar
1 180
Senast: Anna-Bella
·
Hästvård Hästen som är 8 år uppvisar inga rörelse avvikelser under longering och är generellt på bra humör i hantering i stall. Däremot uppvisar...
Svar
17
· Visningar
1 544
Senast: Liten
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
22
· Visningar
3 328
Senast: lirco11
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar