Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
varför rida med en löst spänd nosgrimma? då fyller den ju ingen funktion...en löst spänd nosgrimma tenderar att röra sig och vips så har man sig ett otrevligt skavsår om man inte ser upp. att rida med en nosgrimma för att det är snyggt är inte ett tillräckligt stark motivering i mina ögon. har sett ett otal gånger vad illa tillpassade nosgrimmor kan ställa till med
inom vissa tävlingsgrenar måste man väl ha nosgrimma? då blir det ju lite knepigt kanske att alltid rida utan och sedan just vid tävling slänga på den då hästen inte är van.
sedan har många det just för att det är snyggt.
Jag tycker ändå att det är hur dumt som helst.. det gör mer skada än nytta..
Jag tycker ändå att det är hur dumt som helst.. det gör mer skada än nytta..
vad för skada kan en löst/normalt spänd nosgrimma som är rätt anpassad göra?
Kanske har man lite mer säkerhetstänkande om man, som jag, rider fälttävlan??
Det är ett faktum att tränset sitter stadigare, både om man åker av och om man behöver ta i en tygel för att korrigera. Det inser du väl?
Då anser jag att det är bra för dej.. Hästen däremot vet jag inte riktigt.. Om din häst drar iväg och det är lättare att få stopp på honom/henne om du har nosgrimma så skulle det vara säkrare om du övade hästen på att lyssna när du ber den om att gå långsammare..
Inte dölja ett problem ni har..
varför rida med en löst spänd nosgrimma? då fyller den ju ingen funktion...en löst spänd nosgrimma tenderar att röra sig och vips så har man sig ett otrevligt skavsår om man inte ser upp. att rida med en nosgrimma för att det är snyggt är inte ett tillräckligt stark motivering i mina ögon. har sett ett otal gånger vad illa tillpassade nosgrimmor kan ställa till med
Jag håller helt och hållet med, varför rida med nosgrimma bara för att det är snyggt?