Sv: Rida utan hjälm
*kl*
Något som gör mig rädd i den här tråden är inte att folk struntar i hjälmen, utan att folk har sådan tråkig ton, och dumförklarar folk hit och dit, är dryga och gör sig "lustiga" över andras inlägg.
Ni skall föreställa vuxna människor, men ni beter er som dom där 14åringarna på ridskolan som förpestade anläggningen totalt. Det är synd att det inte går att ha en lugn och sansad diskussion. Nej, jag tycker faktiskt inte att tonen i den här tråden är sansad. Tonen är snarare "upp till tretton".
Huruvida folk använder hjälm eller inte bryr jag mig inte sådär supermycket om, sålänge dom är myndiga och tar eget ansvar.
Skattepengsfrågan tycker jag också är ganska avlägsen, eftersom även dom som rider utan hjälm betalar skatt. Antagligen ganska fet skatt eftersom dom har råd att ha häst.
Att sitta och dumförklara folk hit och dit, kasta glåpord och säga att "folk har sågspån i skallen" och att dom "inte har någonting att skydda" tycker jag tyder på argumentationsproblem. Varför inte skriva ett mer givande och mer utvecklande inlägg?
Jag rider själv alltid med hjälm (undantagsfall max 5ggr), och tycker att alla borde göra det. Men trots detta så anser jag mig inte ha rätten att ha en otrevlig ton och dumförklara folk. Det är skillnad på folk, och på handlingar. Jag anser inte att den som rider utan hjälm är dum, jag anser att handlingen är det. Intelligens handlar inte om att rida med hjälm eller inte, det handlar om mycket mer. Och jag kan lova att även dom som rider utan hjälm har mer än "sågspån i skallen".
Däremot känns det som att många borde lära sig etikett och en trevligare ton. För dom som spårar ur mest är verkligen dom som rider med hjälm. Att kalla folk för idioter är inte okej. Oavsett vad man tycker om deras handlingar. Tyck att dom är idioter om ni vill, men kom gärna med mer givande inlägg. För det är inte ett givande inlägg att kalla folk idioter och dyl. Det skapar en otrevlig ton, och det blir bara tjaffs. Påhopp är inte okej, och det borde många i den här tråden verkligen veta, eftersom dom flesta i den här tråden antagligen är äldre än 15år i psyket.
Om några väljer att rida utan hjälm så fine - det skadar inte mig. Och nej, jag skiter i skattepengarna. Man är ganska inskränkt om man tjaffsar om sina skattepengar. Och om ni prompt ändå ska dra upp era skattepengar så kan ni väl minnas att även dom som rider utan hjälm betalar skatt? Eller betalar man endast skatt om man rider med hjälm?
Ganska less på den här diskussionen, vuxna människor som passar på att sitta i sandlådan och kasta skit och dumma kommentarer istället för att argumentera sakligt och acceptera andras åsikter.