Rida ut för mig är att rida ut i skogen, offroad, stigar, skogsvägar, grusvägar, vägar som leder till grusvägar. Det är så jag alltid ridit ut iaf. Jag har aldrig stått i stall med tävlingsfolk heller utan enbart skogsmullar. Anlagd slinga eller liknande i anslutning till gården tycker jag inte känns som uteritt.
Är också min definiton av att rida ut.
Offroad knöliga stigar och några piskrapp av trädgrenar i ansiktet 🤣

Rida ut är för mig allt som är utanför ridhus och paddock.
Möjligen kanske jag skulle tveka på några hundra meter anlagd slinga bakom stallet, eller liknande. Men här finns inget sånt.

Allt utanför ridhus/ridbana. Men skriver inte uteritt på schemat om jag skrittar fram/av runt ängarna och passet främst är dressyrjobb på bana.

Uteritt för mig är när jag rider i skog och mark i syfte att ge hästen en variation från träningen i paddock eller ridhuset. Sö jag tänker att uteritt är för att ge hästen får en varierad träning utomhus t.ex. klättring för att stärka och bygga muskler eller träna galoppintervaller eller liknande.

Liknande trådar

Ridning Jag har börjat rida en fin kallblodstravare som jag inte vet så mycket bakgrund kring. Hon har gått på trav för snart tio år sedan men...
Svar
16
· Visningar
1 145
Senast: Pinus
·
Hästmänniskan Min saknad av egen häst har åter igen kommit tillbaka, som den ofta gör. Sålde min för 5 år sedan och har sedan dess bara ridit någon... 4 5 6
Svar
109
· Visningar
5 140
Senast: Nota
·
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra... 10 11 12
Svar
223
· Visningar
11 882
Senast: lilsan
·
Ridning Jag har rider en 10 årig valack sedan några månader tillbaka. Han är en korsning mellan varmblod och ponny av okänd ras. Vi fick en...
Svar
3
· Visningar
1 453

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattbilder #10
  • Kastrering av tik - erfarenheter?

Hästrelaterat

Tillbaka