Rida två på häst....

Sv: Rida två på häst....

tänkte bara säga att de som tävlar voltige är ju typ 3 st på hästen samtidigt emellanåt och voltige övningarna utförs ju i galopp.. så om hästens ryggmuskler är välutvecklade så är det nog ingen fara att vara två ryttare på hästen samtidigt :)

ja de viktigaste måste vara å fördela tyngden, :D

Nanananana :angel:

Var nåt år sedan så minns inte hur vi hade men syns iallafall på bilden att jag hade stigbyglar också xD

Kanske ska tilllägga att det är en shirehäst också :p Men det gick bra och hon brydde sej itne xD

Senast ändrad av en moderator:

Jag och en kompis red en gång en runda i skogen på min förra stora d-ponny, gick jättebra! Hon brydde sig inte ett dugg eller verkade tycka det var jobbigt. Vi red även en gång på hennes d-ponny som var betydligt lättare men han visade inga tecken på obehag så! :)

hej.
Jag och min kompis red en gång tillsammans på hennes häst, hon sat då i sadeln och jag bakom, vi red i alla gångarter och det gick jätte bra, det som man ska tänka på e att inte tex; trava, galoppera så långa sträckor.

red 2 på mitt varmblod häromdan, egentligen orkar han inte det men vi var tvungen, kompisens häst slängde av henne och försvann. Så vi var mitt ute i skogen. Fast vi red typ en kilometer i lugn skritt sen hitta vi kompisens häst :) hon kunde ha gått den biten men jag tyckte så synd om henne som satt och gräst :crazy:

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
252
Senast: Lavinia
·
Träning Hej! Vi har två islandshästar som står på mina föräldrars gård, valack 23 år och sto 16 år. Vi har haft dem i många år och tidigare red...
Svar
12
· Visningar
1 248
Hästmänniskan hej! jag e 12 år o är 164 i väger 40kg. är jag för stor för b ponnys? för just nu på min ridskola rider jag bara små ponnies även om jag...
2
Svar
21
· Visningar
1 238
Senast: ameo
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 698
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama