Rida två på häst....

Sv: Rida två på häst....

tänkte bara säga att de som tävlar voltige är ju typ 3 st på hästen samtidigt emellanåt och voltige övningarna utförs ju i galopp.. så om hästens ryggmuskler är välutvecklade så är det nog ingen fara att vara två ryttare på hästen samtidigt :)

ja de viktigaste måste vara å fördela tyngden, :D

Nanananana :angel:

Var nåt år sedan så minns inte hur vi hade men syns iallafall på bilden att jag hade stigbyglar också xD

Kanske ska tilllägga att det är en shirehäst också :p Men det gick bra och hon brydde sej itne xD

Senast ändrad av en moderator:

Jag och en kompis red en gång en runda i skogen på min förra stora d-ponny, gick jättebra! Hon brydde sig inte ett dugg eller verkade tycka det var jobbigt. Vi red även en gång på hennes d-ponny som var betydligt lättare men han visade inga tecken på obehag så! :)

hej.
Jag och min kompis red en gång tillsammans på hennes häst, hon sat då i sadeln och jag bakom, vi red i alla gångarter och det gick jätte bra, det som man ska tänka på e att inte tex; trava, galoppera så långa sträckor.

red 2 på mitt varmblod häromdan, egentligen orkar han inte det men vi var tvungen, kompisens häst slängde av henne och försvann. Så vi var mitt ute i skogen. Fast vi red typ en kilometer i lugn skritt sen hitta vi kompisens häst :) hon kunde ha gått den biten men jag tyckte så synd om henne som satt och gräst :crazy:

Liknande trådar

Ridning Jag har nyligen börjat rida på ridskola, efter ett liv med träning och tävling på egna hästar. Trivs bra med ridskolan, ridläraren är...
2
Svar
20
· Visningar
1 190
Senast: cewe
·
Träning Hej! Ni som bor i norrland. Hur gör ni med broddar? Vi har jätte ojämt väder ute just nu. Men har varit uppehåll på halkan på ca 1,5...
Svar
4
· Visningar
282
Senast: Jeps
·
Ridning Hej. Har ett fullblods sto som är föredetta galoppör. Tävlades i 3 år i tidig ålder men sen inte riden på ca 8 år. Köpte henne av...
2
Svar
31
· Visningar
1 940
Senast: Bowman
·
Träning Hejsan allihop För drygt 2 månader sen köpte jag en ny häst. En swb valack på 8 år, världens trevligaste. Han va inriden av tjejen jag...
2
Svar
22
· Visningar
2 697
Senast: Claraclara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Stor enkel hundras med lagom driv