Rida på island

Sv: Rida på island

Tycker det verkar väldigt konstigt att släpa med sig ridhjälm om man ska rida hos ett turridningsföretag. Har de inte hjälmar för utlåning?

Jo dom brukar ha hjälmar för utlåning. Både Ishestar och Eldhestar har det i alla fall :)

Ishestar

Åh vad roligt! NU blev det svårt att veta vad jag skulle fråga. Jag och min kompis ska rida Kjölur-turen och jag vill naturligtvis veta så mycket som möjligt i förväg... Mest nyfiken är jag nog på hästarna och på naturen. Måste tänka lite mer på vad jag vill fråga, återkommer...

Och jo de tillhandahåller hjälm men jag är lite kinkig med sånt, får se om min hjälm går ner i packningen dock...

Du har pm. Förresten var jag hemma hos dem som annordnar Kjölurturen i förrgår och såg ett helt gäng nya Horkahjälmar.

Ridbyxor och jacka kan man nog tvätta, det gjorde jag och mamma när vi skulle till Island. Ridhjälmen har jag inte behövt ha med, det lånar den gård som har turen ut till ryttarna.

Jag ska till island i 5 veckor, hästresa :banana: Jag har sammetsprydd hjälm, så det blir troligen att köpa ny... Nya ridbyxor ska jag köpa på island, men skorna? :crazy: Ska jag göra rent dom och dränka dom i desinfektionsmedel? Köpa nya ridskor vill jag helst undvika...

Jag tror att det är lite olika hur mycket de kollar. Mamma blev fast i tullen när hon ålte dit och fick vänta i ett litet rum i ett par timmar innan det kom en veterinär fixade hennes stövlar. Hon behövde dock inte betala böter som någon annan nämnde. När både jag och mamma åkte ett par år senare (2003) så var det ingen som kollade. Jag ska också åka nu snart till Island och vet inte riktigt hur jag ska göra.

Liknande trådar

Träning Hej! Har en fundering på den svenska islandshäst landslaget. Hur tar folk sig dit? Har en kusin vars dotter verkligen vill tävla...
Svar
1
· Visningar
267
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Bokade in provridning idag på en häst. Ägaren skrev då det sista ”Glöm inte att komma i nya kläder iom smittorisken”. Brukar alltid...
2
Svar
23
· Visningar
2 748
Senast: warg
·
Utrustning Ska åka till annat stall än jag brukar och rida och tvättar ju såklart alla kläder , rengjort ridskorna och varit extra noga på sulorna...
Svar
18
· Visningar
893
Islandshäst Jag funderar på att ev börja testa på islandshäst-ridning. Har mest ridit d-ponny på senare år. Har en hel hög blandade frågor.🙂Vad är...
Svar
16
· Visningar
1 715

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?
  • Atletix
  • Stora shoppingtråden III

Omröstningar