Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Rida/köpa häst som varierar på 3bett pga går lätt sönder i mun..
Sv: Rida/köpa häst som varierar på 3bett pga går lätt sönder i mun..
Jag tror nog att de på ridskolan tar lite för hårt i hästens mun, som kanske springer när det gör ont. Vi har en häst i vårat stall som inte kan gå med bett, han springer gärnet och går inte att stoppa. Han funkar hur fint som helst på hackamore, och då låter vi honom gå på det.
Sv: Rida/köpa häst som varierar på 3bett pga går lätt sönder i mun..
Det låter som en väldigt oseriös annons först och främst. Hade jag varit intresserad hade jag velat veta vad "gå sönder" innebär för den som skriver det. (tandfel, sår i tandkött, sår i mungipor osv) hur ofta dessa problem har uppstått och vad som har gjorts när de har uppstått. Sen hade jag velat ha kontaktuppgifter till den/de vetrinärer som behandlat hästen. Sen hade jag pratat med dem och fått ett utlåtande gällande vad de anser vara orsaken, hur de anser att problemet bör behandlas samt vilken kostnad det innebär att behandla en sådan häst.
När jag fått reda på det skulle jag ta ett beslut, men inte förr. Så, ta reda på de sakerna - återkom med svaren & sen kan du få bättre hjälp (av mig iafall)
Hästhantering
Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva.
Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Foder & Strö
Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
Hundavel & Ras Nu är inte uppdelningen mellan arbetande hundar och utställningshundar ett problem för boxern i Sverige. Vi har fortfarande bruksmeriter...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.