Rida in mig på storhäst

Hejhej123

Trådstartare
Hej! Jag ska börja rida på storhäst (165+). Tidigare har jag ridit på en nätt c-ponny. Dock tycker jag att jag är för lång för ponny nu när jag nästan är 170 cm lång. Särskilt tung är jag inte, 47 kg. Hästarna är det mycket tryck i, inga "Volvosar" utan "Ferrarisar".
Så jag kommer måsta rida på känsla och teknik för att lyckas ha något att säga till om. Målet är att så småningom börja tävla hoppning på dessa bjässar. Har ni några tips för att göra övergången lättare? Några muskelgrupper man använder mer på storhäst? Peppa mig att våga rida på ordentligt, jag har sånt kontrollbehov att jag aldrig vill släppa på bromsen. Men eftersom att stegen blir så långa kommer ju farten automatiskt ökas.
Alla tips välkomnas :)

Släpp bromsen och tyglarna :p be om att bli longerad så ofta som möjligt så du kan känna in dig i storhästs steget och tempot.

Idag red jag på den största 178 cm hög :eek: men den snällaste. Ärligt kände jag knappt någon skillnad mellan han och en b-ponny förutom att jag slappnade av mer i traven då jag slapp rida lätt så fort :p Men jag fick stå på en pall för att sadla, tränsa, borsta och sitta upp ;) Grimman gick trögt att få på från början då han sträckte upp huvudet och retade mig.. :mad: Men när jag satt upp kände jag vilken gentleman han var. Mån om sin ryttare :love: Jag vart helförtjust :up: Det var absolut inte sista gången jag rider storhäst:banana:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är en 21-årig tjej som är enormt enormt ridsugen igen, men vet inte riktigt hur jag ska gå tillväga som återfallsryttare...
Svar
8
· Visningar
2 768
Senast: Ramona
·
Träning Lite nattliga funderingar sådär....Visste inte var jag skulle lägga tråden, moderatorn får gärna flytta! Nu har jag ridit så gott som...
2 3
Svar
41
· Visningar
5 842
Hästmänniskan Undrar ofta över alla konstiga tankar/känslor som ploppar upp i huvudet automatiskt. Är dom där av en (relevant) anledning eller hittar...
2
Svar
25
· Visningar
2 922
Senast: Totola
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar