Rida ihop lång häst

Sv: Rida ihop lång häst

håller inte riktigt med ;) man måste ju driva in hästen i halten, annars får man inte med sig baken.

Sv: Rida ihop lång häst

håller inte riktigt med ;) man måste ju driva in hästen i halten, annars får man inte med sig baken.

Nu handlar det för det första om att bromsa ner en häst som som vill rulla nerför en backe och inte att göra halt o då skall man agera lugnande, avspänt och avstannande i hela kroppen! Och för det andra skall man inte vara aldrig vara spänd till häst när man rider, inte när man driver heller. Man skall göra det på ett avspänt och positivt sätt med sätet och sätta sig bestämt ned oh underlätta för hästen att få med sig bakdelen under sig. Studera tekniken vid slidestop. Tala om att hästen har bakdelen med under sig!

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 211
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 690
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 864
Senast: Jamtland
·
Hästmänniskan Jag börjar närma mig de 40. Jag ridit hela livet, har egen häst och har alltid ridit och varit i stallet i alla väder. Aldrig klagat och...
2
Svar
29
· Visningar
7 071
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar