rida för tränare

T

-tove-

Imorgon ska jag rida för privat tränare - för allra första gången..!:)
Har ridit mycket på ridskola och mamma och moster har hjälpt mig med min egen polle, men har aldrig fått privat träning av en riktig, utbildad tränare..

ska bli jättekul och spännande att se hur det går, men jag är NERVÖS!!
låter kanske lite konstigt att vara nervös, det är ju bara ett träningspass, men jag kan inte hjälpa det..! tänk om hon tycker jag är jättedålig..:( usch, jag vet att det bara är träning och man tränar ju för att lära sig, men jag har så sjukt lätt för att bli nervös och stirra upp mig över saker och nu har jag alltså gjort det igen...

snälla ni, lite peptalk hade nog inte skadat...:crazy:
är så nervös..!!

Sv: rida för tränare

de kommer gå skit bra tror ja! första gången med en ny tränare kollar de lixom oftas bara hur man å hästen är i nivå å så... och ingen tränare kan tycka en elev är dålig, de är ju de dem är tilllför hjälpa en å bli bättre :) att träna är bland de roligaste som finns :love: lycka till

Pep! Pep! Pep!
Och ett litet råd - SÄG till tränaren att du är nervös! Helt ärligt så känns det som man rider som en kratta i början när man rider för en ny tränare (även om man ridit för tränare tidigare) eftersom den nye ser andra saker än de tidigare. Men det lossnar efter en liten stund. Lovar! Berätta imorgon hur det gick! Lycka till!

Vet precis hur det är, jag är likadan. Är väldans stressad innan och i början, men sen när man kommit igång koncentrerar man sig så pass mycket att man inte "hinner" stressa upp sig. Att tränarn tycker du är för dålig ska inte finnas i deras värld, de är ju där för att hjälpa dig. (detta är dock ngt jag oroar mig mycket för med, men innerst inne vet jag att jag oroar mig i onödan)

Red min första lektion på åtminstone 1 år idag, för en tränare jag aldrig ngnsin träffat eller ens pratat med. Men det gick faktiskt över all förväntan, jag red utan att spänna mig allt för mkt, ja det släppte helt enkelt ganska fort.

Så ta det lugnt, det kommer gå bra. Och även om du är nervös så kommer tränarn säkert inte vara ovan vid detta, och jag tror som sagt det kommer att släppa när ni väl kommit igång.
Lycka till, och ha roligt :)

Det kommer gå skitbra! Red min första privata lektion för tränare i juni 2007, och nu kan jag inte förstå hur man klarar sig utan det, det är så himla kul. Du kommer ha för kul för att ens tänka på nervositeten, jag lovar! :bump: Jag har bara ridit för "min" tränare, och jag håller på med western och det är det enda jag ridit. Imorgon ska jag rida min första lektion på en ridskolehäst, "vanlig dressyr" alltså, men det ska nog gå bra. Man är ju där för att lära sig!

Jag ska oxå träna för privattränare för första gången i morgon! :D
Jag är inte så nervös, mest orolig att jag inte ska hålla! har ju så ont överallt... ichias och foglossning från graviditet och förlossning (5 mån sen!).... Men har fortfarande jätte ont!

Rider mycket för "rehabiliteringens skull" d.v.s för att bygga muskler! och man kan ju inte bygga muskler utan att arbeta! och jag arbetar inte om ingen skriker på mig! haha! :rofl:

tack för alla svar, hjälper verkligen!!:)
nu ska jag sticka ut och göra i ordning hästen.. berättar ikväll hur det gick!:)

covergirl och grålly, lycka till ni också idag!!
ni kan väl också berätta hur det gick för er..?

För mig som inte tävlar så blir det lite smånervöst inför träningarna faktiskt! :p Särskilt om det är en "större" träning där man liksom vill passa på att vara lite extra fina, och hoppas att pållen kommer sköta sig! :o
Fast mest det där förväntansfulla, att man kanske gör en lite för stor grej av något som faktiskt bara är träning för att bli bättre.

Hursomhelst så tycker jag privatlektioner är GULD! Bara man hittar en tränare som man passar ihop med. Är det "fel" tränare för ekipaget ifråga så brukar det märkas ännu mer eftersom man inte kommer undan, kan gömma sig i mängden, men är det "rätt" tränare så vill jag gärna ha den där odelade uppmärksamheten. Rider bara privatlektioner numera förutom någon enstaka träning jag varit med på för skojs skull. Känns jättekul med den nuvarande ordinarie tränaren eftersom hon är så engagerad och vill att vi ska ta oss framåt och utvecklas.

nu har jag ridit!!

och herregud vad kul det var, och vad mkt det gav! på en timme lärde jag mig hur mkt som helst..!!:)
tränaren var jättetrevlig och verkligen jättebra! jag är så glad!!

ni har ju helt rätt allihop, träningen ska vara rolig, och tränaren är där för att HJÄLPA inte döma..!!

oj vad glad jag är, och tack igen för alla pepping-inlägg! det behövdes kan jag säga er..:D

Jag skulle också vilja rida för en privat tränare, som komplement till ridskolan. Hur gärna ridskolläraren än vill kan hon inte ägna så värst lång tid åt var och en.

Det kommer nog gå bra. Lyssna till instruktionerna och bara rid. :):smirk:

Jag skulle också vilja rida för en privat tränare, som komplement till ridskolan. Hur gärna ridskolläraren än vill kan hon inte ägna så värst lång tid åt var och en.

Gör det! Vad hindrar dig? :idea:
Helt klart värt pengarna även om det kostar mer, förutsatt att det är en bra tränare såklart. Toppen också om manvill passa på att träna sitsen eftersom man då kan få feedback hela tiden och inte falla tillbaka i dåliga mönster som det lätt blir om ingen kollar eller bara kommenterar var 5:e/10:e minut..

Sen tycker jag man kan få en kommunikation på ett helt annat sätt. På en lektion med många elever så bestämmer instruktören övningar som ALLA ska göra, inte anpassat till ekipaget som individ(er), och man kan få större möjlighet att själv påverka vad man vill träna på.

Nu har jag oxå ridit! Första lektionen på typ 7 år... :angel: men det gick jätte bra! påpekade massor om min sits (Vilket jag bad om!) och tillslut kunde vi t.o.m galoppera i kort galopp flera varv på mittvolten! :love:
Till saken hör att hon är äldigt storgalopperad och har svårt för att galoppera på volt!

Så jag är skit nöjd!! och tränaren var bra! Lite strängare kunde hon har vart bara! ;) det behöver jag!
Kommer inte kunna gå i mogon.... :rofl::rofl::rofl:

Gör det! Vad hindrar dig? :idea:
Ingenting egentligen :) Jag har kommit så långt att jag börjat leta på internet efter privatlärare som även har häst till utlåning under lektionen. Verkar inte vara något enormt stort utbud, men några har jag hittat här i Skåne. Får väl ringa runt och höra med dem. Ska även kolla med ridskolan om de har några tips.

vad bra att du är nöjd, visst var det både jätteroligt och otroligt lärorikt!:)

nu ska jag börja rida för den privata tränaren en dag i veckan, längtar redan till nästa fredag..!!

Ingenting egentligen :) Jag har kommit så långt att jag börjat leta på internet efter privatlärare som även har häst till utlåning under lektionen. Verkar inte vara något enormt stort utbud, men några har jag hittat här i Skåne. Får väl ringa runt och höra med dem. Ska även kolla med ridskolan om de har några tips.

Kul! :)
Hoppas du hittar någon bra!

Kul! :)
Hoppas du hittar någon bra!
Den här tråden var precis den spark i rumpan jag behövde för att ta tag i sökandet efter en tränare. Jag fick en tid redan på måndag hos en tränare som ger ett väldigt seriöst och kunnigt intryck. :) Ska bli väldigt spännande!!

Nu har jag också ridit mitt första enskilda pass för en tränare. :) Jättebra tränare, positiv stämning och väldigt, väldigt kul. Tar lite tid att vänja sig vid hästar som faktiskt svarar på skänkeln. *s* Blev en hel del slängtrav som jag hade svårt att få stopp på, men i övrigt gick det bra. Definitivt inte sista gången jag rider för henne :)

Liknande trådar

Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
34
· Visningar
4 462
Senast: Roxy
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 160
Senast: valy
·
Hästmänniskan För ett par månader sedan skrev jag ett inlägg om att börja rida igen, att söka mig tillbaka till ridskolan, ta privatlektioner, etc ...
Svar
10
· Visningar
1 412
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 863

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka