Rida en galoppör

Sv: Rida en galoppör

En annan viktig sak är att skilja på träningsridning och fortridning. Jag rider ganska mycket "vanlig" ridning när hästarna bara motioneras men när de ska gå fort rider jag i stort sett tvärtom.:angel: Kortar upp både byglar och tyglar.

De flesta hästar förstår skillnaden om inte annat känner dom att det är obekvämt att springa fort med någon som dunsar dem i ryggen.:devil:

Det här stämmer så bra på en del hästar.. jag vet en sprinter(han ser ut ungefär som en belgien blue ko ;P) han har sån j******vla kraft och skjuta en ur sadeln och 300 meter bort.. men så länge man rider med långa läder så är det ganska lugnt, man kan trava och galoppera på banan.. MEN kortar man upp lädrena så ja då skulle inte ens en pansarvagn kunna stoppa honom ;)

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 175
Senast: valy
·
Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 081
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 502
Senast: Anonymisten
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 178
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar