Rida en galoppör

Sv: Rida en galoppör

En annan viktig sak är att skilja på träningsridning och fortridning. Jag rider ganska mycket "vanlig" ridning när hästarna bara motioneras men när de ska gå fort rider jag i stort sett tvärtom.:angel: Kortar upp både byglar och tyglar.

De flesta hästar förstår skillnaden om inte annat känner dom att det är obekvämt att springa fort med någon som dunsar dem i ryggen.:devil:

Det här stämmer så bra på en del hästar.. jag vet en sprinter(han ser ut ungefär som en belgien blue ko ;P) han har sån j******vla kraft och skjuta en ur sadeln och 300 meter bort.. men så länge man rider med långa läder så är det ganska lugnt, man kan trava och galoppera på banan.. MEN kortar man upp lädrena så ja då skulle inte ens en pansarvagn kunna stoppa honom ;)

Liknande trådar

Träning Hejsan allihop För drygt 2 månader sen köpte jag en ny häst. En swb valack på 8 år, världens trevligaste. Han va inriden av tjejen jag...
2
Svar
22
· Visningar
2 751
Senast: Claraclara
·
Ridning Hej hallå. Lite pinsamt men måste ändå fråga, har någon några bra grundläggande övningar för att hoppningen ska gå bättre? Jag har...
Svar
2
· Visningar
203
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 181
Senast: valy
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 650
Senast: Ceta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Valp 2025