Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Efter kejsarsnittet väntade jag till efter efterkontrollen innan jag red första gången. Tror det var ca 9-10 v. Hade inte bråttom.När har ni som gjort kejsarsnitt börjat rida igen? Jag gjorde ett planerat snitt för fyra veckor sedan och jag är så himla ridsugen!
Vågar man hoppa upp och skritta lite tro eller är det dumt så här efter en månad?
Hur har ni andra gjort?
Jag fick ett akutsnitt i Dec, tog ca 6v innan jag vågade mig upp på hästryggen igen. Väntade tills det inte längre gjorde ont att hosta.När har ni som gjort kejsarsnitt börjat rida igen? Jag gjorde ett planerat snitt för fyra veckor sedan och jag är så himla ridsugen!
Vågar man hoppa upp och skritta lite tro eller är det dumt så här efter en månad?
Hur har ni andra gjort?
Provade att sitta upp efter två veckor men fick inse att det var för tidigt. Nytt försök 3 veckor efter snittet och då kändes det helt ok. Har sedan dess ridit aktivt och tävlade dressyr ca 1,5-2 månad efter snittet inga bakslag än och jag hoppas att det inte lurar ngt framöver heller! Har tom premiärramlatav på en fälttävlan förra veckan men det känns som snittet höll för det också. Prova och känn efter, enligt min läkare var det främst typ avramlingar som var farliga, inte själva ridningen i sig. Hon sa vänta 5 veckor men jag kände att mina hästar var så snälla att jag vågade tidigare.När har ni som gjort kejsarsnitt börjat rida igen? Jag gjorde ett planerat snitt för fyra veckor sedan och jag är så himla ridsugen!
Hur har ni andra gjort?