C
Contezza
Eller het kanske inte man kan kalla henne men det går inte att rida dressyr på henne..
I skritten så är hon fin hon lyssnar bra och går i form.
Men när vi skall trav så går hon med huvudet uppåt ibland och ibland i form..
Sen så springer hon hela tiden...
Jag försöker lätta och ta, lätta och ta men det ger inge resultat...
Att sitta ner är inte att tala om...sen är vi gör en volt så formar hon sig inte heller utan bara går rakt framåt i volten....
Jag försöker jobba mycket med volter men börjar känna att det är meningslöst att rida dressyr huvudtaget...
I galoppen är hon likadan men hon rusar inte så mycket men att göra volter är ingen ide...
Efter galoppen så springer hon bara med huvudet uppåt....
Vi rider bara ute finns inge ridhus och jag har inge tillgång till ett heller...
Hon är ett halvblod på 12 år så man tycker juh att hon borde ha lärt sig nått...eller så är det bara mitt fel helt enkelt att jag inte kan rida henne som jag vill
Känner hela tiden att jag vill ge upp...
I skritten så är hon fin hon lyssnar bra och går i form.
Men när vi skall trav så går hon med huvudet uppåt ibland och ibland i form..
Sen så springer hon hela tiden...
Jag försöker lätta och ta, lätta och ta men det ger inge resultat...
Att sitta ner är inte att tala om...sen är vi gör en volt så formar hon sig inte heller utan bara går rakt framåt i volten....
Jag försöker jobba mycket med volter men börjar känna att det är meningslöst att rida dressyr huvudtaget...
I galoppen är hon likadan men hon rusar inte så mycket men att göra volter är ingen ide...
Efter galoppen så springer hon bara med huvudet uppåt....
Vi rider bara ute finns inge ridhus och jag har inge tillgång till ett heller...
Hon är ett halvblod på 12 år så man tycker juh att hon borde ha lärt sig nått...eller så är det bara mitt fel helt enkelt att jag inte kan rida henne som jag vill
Känner hela tiden att jag vill ge upp...