Revenue...

Cambrie

Trådstartare
Vad tror ni om honom? Har någon träffat någon avkomma till honom? Någon som vet något om de franska delen i hans stamtavla?

Sv: Revenue...

Vi har en tvåårig hingst i stallet, han är snäll egentligen men fruktansvärt rädd var han i början när vi fick honom...det tog flera månader att få honom i vagn och nu har han varit i vagnen typ 1,5 månad och slår mest varenda gång, och det gör han ordentligt också...Så är han och jag har bara erfarenhet av en enda avkomma

Senast ändrad:

..förresten vet jag en till och han är världens snällaste och ganska kapabel också..men det man hör om dom är just att deras humör kan vara svårt

Har haft tva.

Den forsta fick vi i traning efter att blivit inkopt som aring for hutlosa pengar.
Den var vardelos.
Forsokte ha ihjal sin skotare dagligen och sa fort den gick pa banan tvardog den. Tragglade pa med en miljard ideer men gav upp ratt snabbt. Gick pa bete i 6 manader dar han bland annat passade pa att hoppa ur sin hage och betacka ett gang mkt fina start marrar. Roade sig aven med att betacka sitt vindskydd och attackera alla manniskor som vagade sig nara hagen. Tillslut fick maken fabrikera ihop en historia om en faktisk attack sa vi fick kastrerat skrallet. Sog fortfarande. Saldes pa hosten pa auktion och skulle gissa pa att han ar hundmat i dagslaget.

Den andra star i stallet just nu. En fyraarig valck vi haft i tre veckor. I dagslaget en mager, langharig mammut. Latt den fulaste hast jag sett i hela mitt liv! Pa "instruktions listan" fran tidigare tranare framgar det att han skall ha tunga bakvanda framskor med dubbla viktade bellboots och armbags skydd... Har fortfarande inte tranat hasten men han ar allt annat an snygg i vagn.

kl Kanske inget för Peps då, hennes humör är ju som bekant rätt hispigt redan :D Mest att jag tyckte om han när han tävlade och nu var han ju inte jättedyr heller...

kl

Haft kontakt med en då jag jobbade i USA.
Hot Shot Blue Chip

Jätte jätte snäll häst (iallafall så som jag minns honom)
Riktigt kapabel men kan lika gärna galoppera överallt o ingenstans som att han kan springa 1.10 full väg.. Blev kastrerad och skärpte till sig efter det dock.

Vet att dom har honom kvar o tävlas som äldre häst nu (typ 5 år nu tror jag?)

Trevlig häst tycker jag :)

Liknande trådar

• Låst
Hundavel & Ras Hej! Jag köpte i valp i augusti i år och vart då informerad att valpen inte hade stamtavla. Vilket inte gjorde mig något då jag inte...
9 10 11
Svar
208
· Visningar
22 240
Senast: Gunnar
·
Fordon Vilken elbil ska jag (kanske) köpa? Bensinare har jag koll på vilka jag gillar, men elbilar inte alls. Kraven är att den ska fungera så...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
2 519
Senast: Åsa A
·
Kultur Jag är sugen på att försöka lära mig franska. Jag läste franska i 6 år i grundskolan, men det resulterade i mest teoretiska kunskaper...
Svar
15
· Visningar
736
Senast: mamman
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
938
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka