Retroaktiv förlorad inkomst i efterskott?

assistenten

Trådstartare
Jag visste inte riktigt vad jag skulle döpa den här tråden för jag vet inte riktigt vad det är jag ska göra!
Jag skapade en ny användare för att inte någon i min närhet ska känna sig utpekad.
Jag jobbar som personlig assistent på ett privat ställe sedan tre år tillbaka och har fast anställning på 30 timmar/ veckan. Jag jobbar dygn och har ett fyra veckors schema så dygnen faller in lite olika och ibland jobbar jag lite extra så det är väldigt blandat hur många timmar och hur mycket pengar jag får ut i månaden. Jag har under hela tiden haft samma arbetsledare ifråga ända tills nu i sommar då ny började. Direkt när den nya började så påpekade hen att jag jobbar alldeles för lite timmar med tanke på min anställning på 30h/veckan. Jag har aldrig räknat eller ens tänkt tanken att det inte skulle stämma med tanke på att dom borde fixat detta då dom lägger scheman men ingen har sagt ett knyst. Jag har alltså under tre års tid jobbat mycket färre timmar i veckan och fått ut pengar enbart för dom jobbade timmarna. Inte ens dom månader jag jobbat extra så kommer jag knappt upp i mina timmar.
Min nya arbetsledare erbjöd direkt garantilön som jag kommer att få ut retroaktivt efter årskiftet för detta året som gått men kan kan göra något åt dom andra två åren? Det hela handlar om mellan 0-20 h/ månaden så det är en hel del pengar det rör sig om och det grämer mig något fruktansvärt att jag inte kollat detta innan. Jag är i dagsläget inte med i något fack men det kanske tåls att tänkas på? Vad gör man?
 
Sv: Retroaktiv förlorad inkomst i efterskott?