Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hehe, ja det stämmer nog!Gisburne skrev:Min första tanke var att det hon inte startat på över 6 år!
Det är min häst, Perfect Hour heter hon. Slängde iväg ett mail till B.N som tränade henne på Täby och frågade varför hon såldes och fick det här till svar:Gisburne skrev:Hon var antagligen 3 år (gissning) när hon togs ifrån banan, och det kan ju betyda att hon inte fick någon chans att hävda sig och att hon kanske inte hunnit växa färdigt, men hon har också startat väldigt få gånger och då frågar jag mig varför. Har hon varit skadad kanske? Sjuk? Skenbensöm?
Svårt att veta utan att veta vilken häst det är.
Att hästen såldes berodde på hennes klena löpningsresultat.
Gisburne skrev:Såg en annan intressant sak nu när jag såg vilka som ridit henne. Med en kille i sadeln kom hon placerad, med tjej kom hon 10:a... Det är inte helt ovanligt att vissa hästar behöver en kille ELLER en tjej för att göra bäst ifrån sig, beroende på hur känsliga de är och så vidare. Och eftersom hon bara ridits av samma tjej och samma kille så kan man kanske gissa att killens ridstil passar hästen bättre än tjejens?
(Kallar dem "killen" och "tjejen" för att inte moderatorn ska ge mig bannor för att jag diskuterar specifika personers ridstilar! )