Resultatet (Behöver era åsikter!!)

S

Spider84

Efter mycket om och men, tack zogor, skimmer och zaga, så är sidan någorlunda klar...
Bilden på första sidan ska dock göras "mindre". Hur pass stor (kb) tycker ni som inte sitter på bredband att den max ska vara?

Lite frågor till er när ni tittar på den:

* Är färgen bra
* Passar knapparna till sidan
* För er som sitter på modem: kan man trycka sig in utan att bilden har kommit upp
* Måste man scrolla för att se hela menyn
* Ligger "länkarna" i rätt ordning eller tycker ni att någon ligger fel


Och så får ni ju gärna skriva om det är något annat som inte vill sig.

Adressen:

http://medlem.spray.se/hoppaner/

Jag ska även försöka göra om texten på första sidan.
 
Knapparna tycker jag ska vara centrerade.
Bilden på första sidan tycker jag har några färger i (typ regnbågsfärgade) sig i toppen som jag tycker stör lite.

Välkomen in! kanske du kunde ha under bilden och ha den texten också länkad så kunde man klicka på den (förstå lättare att man kan) om man inte orkar vänta på bilden...

Har 1280*1024 och knapparna ryms utan att man behöver scrolla.
 
Det blir så jäkla konstigt bara om man centrerar knapparna. de hamnar liksom lite ät vänster ändå.

Kan ha med storleken på tabellen att göra.
Vet inte hur jag ska lösa. Är det någon som vet hur ändrar jag gärna för jag vill själv ha det så.
Går in ocn ändrar det nu så kan ni se hur det blir.

Jo som sagt första sidan är inte bra än och jag har tänkt lägga texten under. Väntar dock på et cd med lite roligare text stilar till just den sidan...

Hur får man bort regnbågsfärgerna (har helt missat dem)? Bilden är ju svart-vit egentligen.

Tack förresten för att du tittade. ;)
 
Du verkar ha missat att skriva </a> på några ställen. Exepmelvis så är knappen "om lilla mig" en länk till kurser (som är ovanför) och samma sak gäller "hästarna" (går till tävl resultat) och "övrigt" (går till bilder).
Akademisk ridkonst leder tillbaks till början (som knappen ovanför..).
 
Så det kan bli... :crazy:

Ska ta och fixa det. ;)

En sida till förresten, som jag fudnerar på om det blir för mycekt med knappen överst (LÄNKAR) eller inte.

Och även om man ska lägga länkarna centrerade eller till vänster. De ska ju fyllas på med fler länkar innan det är klart.

Sidan:

http://medlem.spray.se/hoppaner/lankar.htm
 
Om det inte blir snyggt med den automatiska centreringen får du väl göra centrera bilderna manuellt genom att flytta dem i sidled.

Ett enkelt och mycket vanligt sätt att exakt styra placeringen i sidled är att använda sig av en osynlig bild som bara är 1 x 1 pixel stor. Denna bild lägger man bredvid den bild eller text man vill flytta i sidled. Genom att förstora upp den osynliga bilden med width-attributet i html-koden så kan man exakt styra positionen för den intilliggande bilden eller texten.

Om du vill se ett exempel kan du titta på källkoden till den här sidan (om du använder trådad vy). Titta på de ställen där bilden "blank.gif" används.
 
Hm...om man nu vet att det bara är där man ska ha dem borde man kunna göra en "blank" bild som passar in direkt, istället för att ta in många små, eller?
 
Nja, visst kan man göra det. Men vitsen med att ha en liten bild är att den bara blir några bytes stor. Tar ingen tid alls att ladda ner alltså. Sedan tänjer man ut bilden så att den blir så stor som den behöver vara. Normalt tappar en bild kvalitet om man förstorar den på det sätet, men om bilden inte innehåller någonting spelar det ju ingen roll...
 

Liknande trådar

Relationer Känner att jag borde hjälpa min kompis på något sätt. Hon hamnar i dåliga relationsmönster utan att se det själv pga att hon lätt blir...
Svar
0
· Visningar
772
Senast: Sporthorse
·
Utrustning Tråden är egentligen mest hypotetisk. Men om jag ens skulle komma på tanken skulle jag givetvis ta ut en riktig sadelutprovare först...
2
Svar
21
· Visningar
2 544
Senast: caballus
·
  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme...
51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
39 426
Senast: Intejag
·
P
Ekonomi & Juridik Hej, Jag har en del saker som jag skulle vilja få lite synpunkter och kanske till och med svar på. Det rör en vän som haft häst i...
2 3
Svar
45
· Visningar
8 761

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp