Resultat utomlands!

Moreeeno

Trådstartare
Hej! Skulle vara jätte bra om nån kunde hjälpa mig med detta...
Har köpt en häst utomlands. Jag vet att den har gått 150 klasser och den har FEI-Pass... Är det någon som vet hur man gör för att få fram resultat listor?
Från t.ex England eller Belgien.
Hon har varit i välldigt många olika länder och tävlat och de hade varit jätte kul att få se lite resultat med mera men har ingen aning hur man får tag på det....
Mkt tacksam för svar!

Sv: Resultat utomlands!

jag har själv inte lyckats hitta några "resultat sidor" från Belgien, Tyskland eller till exempel England. Såna som vi har i Sverige sas. Men man kan hitta en hel del via google om du söker på hästens namn + tex pappan. Du bör prova med olika sök alternativ. Kolla igenom FEI passet och se om du kan hitta några användbara namn. Uppfödaren till exempel? Då kan du ev hitta en tävlingsbild på din häst och vips kanske du får fram ett ryttar namn? Sök sen i så fall på ryttaren och din häst? Vägen till resultat listorna kan vara långa men så roligt när man får in träffar! Lycka till!

Hej, du kan kolla på FEI:s hemsida och se om det finns några resultat efter hästen.
Kolla med respektive ridsportförbund och se om du kan spåra resultat via dem.
Jag vet att det i Tyskland iallafall finns resultat för hästar om man har chipnumret eller UELN numret.

Lycka till och grattis till hästköpet! :)

finns det nån sida på internet man kan söka fram de tyska resultaten om man har chip nr eller UELN nr dom du skrev? =) eller måste man kontakta deras ridsportförbund?

Om det är en häst uppfödd i tyskland med resultat i tyskland sa kan man hitta resultaten bara med hjälp av namn, födelsear och far + morfar.
Man behöver Jahrbuch zucht und sport som kommer ut varje ar i tyskland.
jag har den om du skulle vilja ha hjälp och om hästen har resultat i Tyskland.
Om du vet vem som red den kan man söka pa ryttaren.

Om det är en häst uppfödd i tyskland med resultat i tyskland sa kan man hitta resultaten bara med hjälp av namn, födelsear och far + morfar.
Man behöver Jahrbuch zucht und sport som kommer ut varje ar i tyskland.
jag har den om du skulle vilja ha hjälp och om hästen har resultat i Tyskland.
Om du vet vem som red den kan man söka pa ryttaren.

har skickat pm till dig!

När jag har tävlat utomlands har man alltid fått en stämpel i FEI-passet, så kolla i passet och så kan du ju söka efter tävlingsplatserna+datum på internet:)

På ecuestreonline.com kan du iaf hitta resultar från belgien sorterat på hästen
Klicka på fliken portada(första fliken)
fyll sedan i hästens namn i fältet caballo en bit ner på höger sida och klicka på knappen.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 061
Senast: Bison
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 752
Senast: Lavinia
·
Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
10 201
Senast: Fiorano
·
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag gjorde recap av mitt kärleksliv här i dagboken för ett tag sen utelämnade jag såklart en massa personer som av en eller annan...
Svar
0
· Visningar
770
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Utreda för allergi eller inte
  • Akvarietråden V