Resultat Från Mitt Norden

Gnist

Trådstartare
Dagens resultat för gammelman :

1:a, CK, Och bästa Aussieveteran, med en väldigt bra kritik. Tyvärr så placerade vi oss inte i veteranfinalen..
Men :banana: :banana: :bump: :bump: :banana: :banana: så glad jag blev över att han fortfarande håller måttet :)

Sv: Resultat Från Mitt Norden

Grattis!!

Vi var också där, och fick 1:a + 1:a - är det ngn som kan förklara lite närmare vad det betyder? Jag förstår ju att första 1:an är i jämförelse med rastyp, men vad är den andra för? Kan nämnas att han var själv i klassen, bara en äldre tik med i rasen och hon vann BIR. Min är alldeles för ung och står sig inte mot fullvuxna hundar än.

Första ettan är ju hur hunden ser ut, som individ i förhållande till rasstandarden och den andra ettan ska ju vara hur hunden står sig mot konkuransen med andra i rasen som är i samma åldersgrupp....

Grattis till att det gick bra iaf :)

Tack, tack. Det är roligt att det händer saker med honom. Sist fick han en 2:a, men han har ju växt lite sen dess...
Som du förstår så väntade vi inte på att se er då vi gick upp som nr 1 i ringen och du hade väl nr 62 eller därikring?
Kikade dock lite på några enorma Mastiffer... och folk tycker att min är stor! :smirk:
Men roligt var det! Kändes på ngt vis större än Svenstavik.

Japp Gick som nr 62 i ringen och kom inte därifrån förrän 15.30 :)

Grattis :)

Synd att jag fick förhinder, annars hade jag tänkt åka upp titta.

HIhi jag har saknat utställningar senaste åren kände jag... Det var jättekul att vara "med" igen :)

Inget spår av Baptist heller :( Vad 17 sprang han iväg sådär för?

Såg hunden för sent, annars hade jag nog gjort en störtdykning efter honom.. Sprang förbi mig och gammelmannen ute på parkeringen nämligen, men jag såg honom inte förrän det var för sent..Var det din hund?? Fort sprang han i alla fall.. Har han kommit till rätta ännu ??

Ja :banana: :banana:
Thank you hemvärnet :D
Hunden på min avatar är uppfödd av en arbetskamrat som nämnda hund bodde hos under utställningarna eftersom det är en norsk hund.

*hrm* Återfanns igår på Efyran ovanför Nordichallen :crazy:
Jag fattar inte varför han bara drog, okej om en häst blivit rädd för något man själv inte fattar men en hund...
Ja han är på väg mot Bergen nu iallafall :)

Liknande trådar

Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
869
Senast: igbest
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 558
Hundträning Hej! Jag skulle behöva lite tips. Jag och min hund har kört agility i ett år. Hon har varit super duktig och tyckt det varit väldigt...
Svar
7
· Visningar
998
Senast: Nova123
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 811
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar