Resultat för KWPN hästar

A

aabbccdd

I Sverige kan man ju gå in under Svenska Ridsportförbundet och hitta hästars resultat (som har tävlings licens). Även om det nu ska flyttas över till Tävlingsdatabasen.

Finns det något motsvarande i Holland? Var hittar man det i så fall.

Sv: Resultat för KWPN hästar

TACK för att detta kom upp!
Letar själv efter det, vill kolla upp över en häst jag ev. ska köpa :)

gå in på kwpn.nl där finns det ett formulär du kan fylla i och ange hästens namn och stamboksnr så ger dom dig snabbt ett svar.

Säger som Manhattan, mejla till kwpn. Hade Svenska Ridsportförbundet den servicen,skulle det vara kannon. Man kan fråga Kwpn om nästan allt och man får snabba svar

Säger som Manhattan, mejla till kwpn. Hade Svenska Ridsportförbundet den servicen,skulle det vara kannon. Man kan fråga Kwpn om nästan allt och man får snabba svar

Vi har väl ändå bättre service i Sverige där allt ligger på nätet och du kan själv kolla alla resultat. Jag kollar alltid resultat på hästar jag ev. ska köpa. På svenska ridsportförbundet finns ju allt, exakt vilka tävlingar hästen har gått och man kan se exakta resultat från varje klass.

Vi har väl ändå bättre service i Sverige där allt ligger på nätet och du kan själv kolla alla resultat. Jag kollar alltid resultat på hästar jag ev. ska köpa. På svenska ridsportförbundet finns ju allt, exakt vilka tävlingar hästen har gått och man kan se exakta resultat från varje klass.

Precis vad jag tänkte säga..
Dessutom tycker jag att det är svårt att hitta på KWPNs hemsida, kanske är jag lite för osmart för den hemsidan :rofl:

Nja håller inte riktigt med dig där. Jag ville ha info ang min häst mamma och hennes tävlings resultat. Lika så för pappan. Mamman fick jag lite info om, på pappan ville jag ha någon form av avkomme index typ vår blup. De gick inte att få, inte heller kunde jag få hur många avkommor han hade.

Sluta med att jag leta reda på uppföddaren till min häst, skrev ett brev och fick info om mamman, å systern som inte tävlat i holland men placerad i annat land.

Nja håller inte riktigt med dig där. Jag ville ha info ang min häst mamma och hennes tävlings resultat. Lika så för pappan. Mamman fick jag lite info om, på pappan ville jag ha någon form av avkomme index typ vår blup. De gick inte att få, inte heller kunde jag få hur många avkommor han hade.

Sluta med att jag leta reda på uppföddaren till min häst, skrev ett brev och fick info om mamman, å systern som inte tävlat i holland men placerad i annat land.

hur hittade du uppfödaren? jag försöker förgäves hitta information om min hästs mor, far, morfar osv men det är jättesvårt!!

Min kära vän Google:)
Sökte på namn och adress, hitta motsvarigheten till vårt eniro.
Samt att jag fick en mer uppdaterad adress av KWPN när jag fick lite info där ifrån.

Enda stället jag hitta info/bild om min häst pappa va på denna sida
http://www.sporthorse-data.com/

Du kan oxå kanske hitta din häst här
http://www.paardenfokken.nl/

Senast ändrad:

Kom på en sak till,
du kan kolla blup.se oxå. Din häst kanske inte finns med, men pappan eller morfar kanske. De kan i sin tur ha andra avkommer i sverige.

Vad är det för stam på din häst?

Kom på en sak till,
du kan kolla blup.se oxå. Din häst kanske inte finns med, men pappan eller morfar kanske. De kan i sin tur ha andra avkommer i sverige.

Vad är det för stam på din häst?

sport-horse-sidan var bra. där hittade jag hans pappa. blev dock inte klok på om det stämmer att min häst är enda avkomman! hans mamma hittar jag inte alls!

Han är E: Ecoloog
U: Fleurtje

EE: Voltaire
EU: Anka

UE: Architect
UU: Wenia (hittades ej heller)

och min häst finns med på blup.se :)

TACK!!
Hittade entligen hästen efter flera veckors sökande.
http://www.paardenfokken.nl/ är den magiska sajten! ;D

fast var ju inte så mycket fakta precis.. xD

Senast ändrad av en moderator:

Frittan och Marrie, både paardenfokken.nl och sporthorse-data.com är sidor där man själv kan lägga in info om man är medlem, därför finns det mer fakta om vissa hästar och minder om andra.

Nu är det över en vecka sen jag skickade e-mejl till KWPN och begärde tävlings resultat för en häst. Fortfrande inte hört något, så snabba är de inte i alla fall.

KL

Jag hittade min häst på sporthorse men jag har inte själv lagt in henne och på alla andra ställen jag letat så finns hon inte.
Men det var kul att hon fanns :)

Jag håller med, sveriges service är mycket bättre!

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Hästars hälsa och välfärd ska prägla all verksamhet inom Svenska Ridsportförbundet. Ridsportens ledstjärnor och värdegrund innebär att...
Svar
0
· Visningar
242
Senast: Gunnar
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 405
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
886
Senast: igbest
·
Hundavel & Ras Jag har tänkt att frysa in sperma från min ena hane i år, i fall att jag själv vill använda honom längre fram. Är det någon som har...
Svar
2
· Visningar
689
Senast: Linda_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25