Restaurang i Göteborg

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare Farao
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 24
  • Visningar Visningar 1 713
Jag ska planera en kick-off i Göteborg i början av juni, och behöver tips på bra restauranger!
Vi kommer köra 5-kamp på Liseberg och bo på Gothia Towers, så restaurangen bör ligga inom hyfsat avstånd. Åtminstone i centrala Göteborg.
Vi är 8 personer som vill njuta av en rolig kväll med god mat, behöver dock inte vara top notch, upplevelsen är viktigast!
Kom med alla tips ni har på bra ställen i Götet! :):)
Förutom att Gothia har bra mat fördelat på huset, så ligger ju Toso nära?
En bättre och panasiatisk variant av Pinchos kan man kanske säga.
Trevligt när man vill umgås.

Jag var på Dinner 22 på Södra vägen häromveckan. Riktigt bra! Bra mat, bra service, opretentiöst, goda drinkar. Och promenadavstånd från Gothia.
En liten uppdatering om någon annan funderar på Göteborg :)

Denna Dinner 22 blev det, och vi var jättnöjda allihop!
Trevlig personal och fantastiskt god mat! På lagom avstånd från Gothia och Liseberg oxå :)

Men alltså, har ni ens kollat på menyerna på restaurangerna på Gothia?? Heaven23 har massor mer än bara räkmacka och är man 8 st bokar man bord inne i matsalen och sitter inte i baren och äter räkmacka. ;)

På Gothia har du dessutom den italienska restaurangen Incontro som har jättebra mat, samma sak med Upper House, fast då blir det lite mer avancerat. Du har även Estrad på Gothia som är lite mer husmanskost.

Incontro finns inte längre, numer är det Ristoria , även det italienskt dock :)

Liknande trådar

Mat Ska bo en natt i Stockholm och gå och äta middag någonstans. Ett stopp på vägen på en längre resa med en övernattning och jag är ensam... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 914
Senast: Raderad medlem 68338
·
Fritid Jag vet att det finns en hel del foodies och matintresserade här som håller till på andra sidan kusten. Jag och min sambo ska spendera... 2
Svar
20
· Visningar
1 782
Övr. Katt Min högt älskade moster gick bort i lördags och nu har jag hennes fina katt boende hos mig. Bondkatt, runt två år (har exakt... 2 3
Svar
52
· Visningar
7 961
Senast: Stereo
·
Äldre Smått flummig rubrik, men det jag är ute efter är en restaurang i eller strax utanför Göteborg som passar ett pensionärspar varav den...
Svar
8
· Visningar
1 060
Senast: As_Vegas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Energirikt foder