Restaurang i Göteborg

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare Farao
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 24
  • Visningar Visningar 1 713

Farao

Trådstartare
Jag ska planera en kick-off i Göteborg i början av juni, och behöver tips på bra restauranger!
Vi kommer köra 5-kamp på Liseberg och bo på Gothia Towers, så restaurangen bör ligga inom hyfsat avstånd. Åtminstone i centrala Göteborg.
Vi är 8 personer som vill njuta av en rolig kväll med god mat, behöver dock inte vara top notch, upplevelsen är viktigast!
Kom med alla tips ni har på bra ställen i Götet! :):)

Jag ska planera en kick-off i Göteborg i början av juni, och behöver tips på bra restauranger!
Vi kommer köra 5-kamp på Liseberg och bo på Gothia Towers, så restaurangen bör ligga inom hyfsat avstånd. Åtminstone i centrala Göteborg.
Vi är 8 personer som vill njuta av en rolig kväll med god mat, behöver dock inte vara top notch, upplevelsen är viktigast!

Restaurang räkan. Gångavstånd och man får styra sin egen räkbåt med en fjärrkontroll från bassängen som är i mitten av restaurangen. Passar bra för lite större sällskap då man kan sitta många vid ett bord.

Restaurang räkan. Gångavstånd och man får styra sin egen räkbåt med en fjärrkontroll från bassängen som är i mitten av restaurangen. Passar bra för lite större sällskap då man kan sitta många vid ett bord.
Vi var inne på det, men den har stängt och flyttat till Sthlm såg jag :( Annars hade det blivit den!

Vi var inne på det, men den har stängt och flyttat till Sthlm såg jag :( Annars hade det blivit den!

Nä vad tråkigt! Jag trodde bara dom öppnat en till filial. Har nämligen varit på den i Stockholm också. Det var någon som frågade om restaurangtips i Gbg för inte så länge sedan, vet att det kom in många tips som lät bra. Har du provat söka?

Dubbel dubbel!

Ottomania, med sin turkiska mat och väldigt mysiga inredning, tyckte jag om när jag var där ifjol. Likaså Familjen, som hade grymt god mat och varför den heter Familjen begriper jag inte riktigt för den kändes inte alls som nåt ställe där man äter köttbullar med barnen direkt! Vi var nog kring 8 pers när vi var där. Vinet var väldigt gott, dessutom...! :angel::)

Bägge ligger på promenadavstånd från Gothia!

Humm tycker jag är ett väldigt trevligt ställe. God mat utan att bli helt ruinerad, jättetrevlig personal och dessutom bra alkoholfria alternativ för mig som ofta måste körs hem. Ligger på södra vägen, hörnet mot heden så på gångavstånd från gothia med.

Familjen tycker jag är bra med men väldigt bullrigt om det är mycket folk.

Vi är inne på lite mer restaurang än bara räkmacka.. Det blir det som återhämtning dagen efter ^^
Men alltså, har ni ens kollat på menyerna på restaurangerna på Gothia?? Heaven23 har massor mer än bara räkmacka och är man 8 st bokar man bord inne i matsalen och sitter inte i baren och äter räkmacka. ;)

På Gothia har du dessutom den italienska restaurangen Incontro som har jättebra mat, samma sak med Upper House, fast då blir det lite mer avancerat. Du har även Estrad på Gothia som är lite mer husmanskost.

Barrique på Berzeliigatan. Ligger mycket nära Liseberg och Gothia Towers.

Lite dyrare men helt fantastisk mat och vinutbudet är otroligt!

Holy Cow på Mölndalsvägen! Supernära Liseberg och supergoda hamburgare! Boka i tid bara!
Min favvorestaurang är annars Natur, ligger på en tvärgata till Avenyn och är lite "finare" men inte jättedyrt, man får en trerätters för typ 400 kr. Har alltid varit sjukt nöjd efteråt, deras råbiff är fantastisk.

Jag älskar Kometen på Vasagatan 58, gångavstånd från Liseberg. Otroligt vällagad och god mat och en hemtrevlig, gemytlig känsla.

Jag var på Dinner 22 på Södra vägen häromveckan. Riktigt bra! Bra mat, bra service, opretentiöst, goda drinkar. Och promenadavstånd från Gothia.

Liknande trådar

Mat Ska bo en natt i Stockholm och gå och äta middag någonstans. Ett stopp på vägen på en längre resa med en övernattning och jag är ensam... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 914
Senast: Raderad medlem 68338
·
Fritid Jag vet att det finns en hel del foodies och matintresserade här som håller till på andra sidan kusten. Jag och min sambo ska spendera... 2
Svar
20
· Visningar
1 782
Övr. Katt Min högt älskade moster gick bort i lördags och nu har jag hennes fina katt boende hos mig. Bondkatt, runt två år (har exakt... 2 3
Svar
52
· Visningar
7 961
Senast: Stereo
·
Äldre Smått flummig rubrik, men det jag är ute efter är en restaurang i eller strax utanför Göteborg som passar ett pensionärspar varav den...
Svar
8
· Visningar
1 060
Senast: As_Vegas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Energirikt foder