Resmålstips november

aemaria

Trådstartare
Spånar inför en novemberresa och undrar om någon har tips på trevligt resmål?
Lite krav finns det :)

*Solsäkert resmål med minst 25 grader
*Helst lite kortare flygresa då vi tänkt vara borta ca 1 vecka
*Möjlighet till havsbad, god mat och lite att titta på. Ej partyställe

Tack på förhand!

Spånar inför en novemberresa och undrar om någon har tips på trevligt resmål?
Lite krav finns det :)

*Solsäkert resmål med minst 25 grader
*Helst lite kortare flygresa då vi tänkt vara borta ca 1 vecka
*Möjlighet till havsbad, god mat och lite att titta på. Ej partyställe

Tack på förhand!

Rekommenderar Teneriffa bo på södra delen, hyra bil och ta er runt på ön. Finns jättemycket att se och göra beroende på vad man är ute efter. Har aldrig haft dåligt väder där Teneriffa är den kanarieön som ligger närmast Afrika och har mycket solsäkert klimat. Finns många fina stränder med.

Nackdelen med ett ställe där det aldrig regnar är ju att inget kan växa där, så TS, om du vill vara helt säker på sol så lär du få åka till en öken?

Nackdelen med ett ställe där det aldrig regnar är ju att inget kan växa där, så TS, om du vill vara helt säker på sol så lär du få åka till en öken?
Jag tänker solsäkert=ej under regn/flurväderperiod :) men det är sant, ju mer sol desto mindre grönt och frodigt

Rekommenderar Teneriffa bo på södra delen, hyra bil och ta er runt på ön. Finns jättemycket att se och göra beroende på vad man är ute efter. Har aldrig haft dåligt väder där Teneriffa är den kanarieön som ligger närmast Afrika och har mycket solsäkert klimat. Finns många fina stränder med.

Jag skulle oxå rekommendera Kanarieöarna, men Teneriffa ligger inte närmast Afrika och har dessutom ofta lite kallare klimat än typ Lanzarote som ligger närmare Afrika. Dock kan det fortfarande vara ett bra resmål.

Liknande trådar

Fritid Nästa vinter i november eller januari planerar jag att åka till solen ca 2 veckor. Men var ska jag åka? Enda kravet är att flygresan...
2 3
Svar
54
· Visningar
3 502
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 629
Senast: Farao
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
9 553
Senast: hundtant
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 190
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar