Resmål - tips bitte

Jag älskar island och har inte upplevr det jättedyrt, inte dyrare än sverige i alla fall! Vi har betalt runt 250-500kr per person o natt för normala hotell! Dock utan spa..
Oj var hittade du det?
Jag har surfat runt och hittade bara betydligt dyrare. Det var i och försörj några år sedan...
 
Jag kom nyligen hem från en vistelse på ett spa-hotell i Sopot i Polen. Sopot är en semesterort vid kusten med många spa-hotell. Det var fantastiskt bra på alla sätt! Lång fin strand att vandra på, gott om mysiga caféer och restauranger, många vackra hus, lagom stort så att man kan promenera överallt, och samtidigt inte för litet. Rekommenderas varmt! Jag var där på yogaretreat och min yogalärare Magdalena Mecweld som också är journalist, har skrivit artiklar i Vagabond och Svd om Sopot som är hennes födelstad. Googla upp dem om du är intresserad.

För att inte tala om den godaste sushin jag någonsin har ätit! :up:
 
Oj var hittade du det?
Jag har surfat runt och hittade bara betydligt dyrare. Det var i och försörj några år sedan...
Det var i centrum, reykjavik! Har varit på island tre ggr sen 2010 och aldrig betalt mer än 500kr per person och då har vi inte bott dåligt! Visst som sagt inget spa eller så men det borde man ju kunna hitta!
 
Jag har tyckt både flyg, boende och mat varit svindyrt. Men då jämför jag med att resa till ex Tunis eller Marrakesh. Island är absolut fullt jämförbart med Oslo eller Stockholm. Har inte bott riktig budget dock, utan mellanhotell i Scandic-klassen. Men att det varit dyrt (för mig) betyder ju inte att det inte är värt att åka till! :)
Jag har åkt med icelandicair för ca 2500 kr tur och retur. Jag upplever att island har samma priser som sverige på det mesta! Det va dyrare innan deras kollaps 2008 vad jag förstått men jag har bara varit där sen 2010! Jag älskar island och rekomenderar det tusen gånger om :)
 
Jag gillade Malaga. Bodde i gamla stan, och det var egentligen inga andra turister än inhemska. Massvis av museér och sånt. Supergod mat, fint ställe. Nu känner jag inte till några hotell där, eftersom vi bodde i en hyrd lägenhet.
 
Har du lust att berätta mer om yogaretreaten? Var det en gruppresa med en svensk yogastudio eller var arrangemanget lokalt och återkommande? Länk?

Ska jag vara noga var det en yogaresa, inte retreat. Även om jag betedde mig som om det var en retreat, med mycket vila och stillhet. Det var ett svenskt arrangemang med en svensk yinyogalärare som är född i Sopot, därav resmålet. Hon anordnar resor och retreater några gånger per år, bland annat till Indien. Sopot var första gången och hon vet inte själv än om det blir återkomande. Gör hon resan igen kan jag varmt rekommendera den om man gillar yinyoga. På resorna till Indien är det både yinyoga och ashtanga. Jag skickar pm med länk. Länkar jag här räknas det som reklam tror jag.
 
Är det sant! I Polen. Vad heter det stället? Jag åt goda pierogi :up:

Dom Sushi, ligger på en innergård från huvudgågatan. Enligt uppgift ska systerrestaurangen i Gdansk vara ännu bättre men den har jag inte provat själv.

Ja lite otippat (och ruskigt praktiskt) att den godaste sushin ska finnas i Polen :D
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp