Nu är jag precis hemkommen från Jamaica!
ÄLSKADE det!!!
Vi bodde på Seven Mile Beach och det var helt fantastiskt! Vit finkornig strand, turkost vatten osv osv. Längst upp på stranden låg större hotellkomplex och all-inklusivehotell, ju längre ner på stranden desto mer skön blev viben. Vi bodde typ längst ner på stranden

Där fanns många små mysiga restauranger, mindre hotell och en hel del sköna människor. En massa skön reggae och en hel del röka och liknande, för mig räckte det med passiv rökning, fick nog min beskärda dos ändå

Marijuana såldes helt öppet i skjul på stranden och även av strandförsäljare.
Vi hade blivit varnade för en massa försäljare och hustlers på stranden, och visst var det en del sköna dudes och "snackare" men vi var två resvana tjejer med lite skinn på näsan och vi tyckte det gick helt okej! Är man inte helt blåögd och lite skön tillbaka så löser det sig med en nej tack. Dock får man räkna med att köra knoge mot knoge och ba "ja maaan" med typ alla man möter

Jag och min kompis fick nick-namnen "Boss Lady" och "Miss Jamaica" och vi hängde med ett gäng snubbar ut på fisketur, snorklade i rev och stannade på en ö och grillade färsk hummer över öppen eld. Galet trevligt! Kändes kanske lite risky att dra iväg sådär men det var vakten på hotellet som rekommenderade några polare till honom. Han kändes sjukt reko och vi hade en fantastiskt dag!
På väg hem träffade vi på en svensk familj som tyckte att maten varit dålig. Vi blev förvånade och frågade vart de ätit. De förklarade då att de bott på ett hotell längre upp med all inklusive så de hade ätit på hotellet varje dag!

Vi insåg snabbt att grejen var att äta "jamaicanskt" , det var både billigare och mkt godare! Min kompis gjorde en miss en dag när vi åt på hotellet och beställde en pasta. Det var ingen höjdare! Efter det åt vi mest hummer och jerk chicken. Hummer var på de enklare ställena väldigt billigt och GOTT!! Vi hittad en liten hydda på stranden med ett par bord och där åt vi så mkt grillad hummer vi orkade med rice and pies. Det kostade runt 100 kr.
Kommer definitivt åka tillbaka!