Resetråden

Bokade min första semesterresa igår! :banana: Kommer vara i Kroatien i en vecka med pojkvännen, strax söder om Pula. Jag ser jättemycket fram emot detta och det enda som är synd är väl att ingen av oss har körkort. :cry: Men läste att man kunde hyra cyklar och bussförbindelser fanns också! :idea: :up:

De rekommenderar badskor och då undrar jag bara om det är någon här som har tidigare erfarenhet av detta, om ni badade med skorna på? O_o

Jag köpte inte med badskor. Har klarat mig bra förutom ett fiskstick i en tå :D (var i montenegro)
Många här har badskor dock, finns rätt mycket sjöborrar tyvärr.

Har sett badskor här för 50 kuna så det är ju billigt om man vill ha det :)

Jag köpte inte med badskor. Har klarat mig bra förutom ett fiskstick i en tå :D (var i montenegro)
Många här har badskor dock, finns rätt mycket sjöborrar tyvärr.

Har sett badskor här för 50 kuna så det är ju billigt om man vill ha det :)
Oki så det är ingen panik alltså :) :up: Reser om fem dagar!! Aaahh!:nailbiting:

Woop woop, bokade just flyg till Serbien! Ska hälsa på släkt i september. :) Har inte varit där sedan 2008 och innan dess var det nog fem år eller nåt sånt. Och så följer sambon med för första gången. :) ska bli jättekul och jag hoppas lite av deras grymma värme just nu hänger kvar då! Ser fram emot den underbara maten, gröna kullar i oändlighet, vindruvor på bakgården och trevligt häng med släkten.
Vad roligt!

Åkte med Air Serbia fram och tillbaka till Bulgarien nu, så mellanlandade i Belgrad och då kom jag att tänka på dig och det vore kul att nån gång kunna göra slag i saken att följa med dig dit! Uppenbarligen passar jag in, eftersom varenda en som jobbade på flyget inledde med att prata serbiska med mig först, medan min syster alltid blev tilltalad på engelska... :p

I övrigt en himla trevlig Bulgarienresa! Fick fem hela dagar där (enda negativa med att flyga på nätterna är att jag saknar förmågan att sova på flyg) och bodde i mina föräldrars hus mellan Baltjik och Albena. Gångavstånd till båda ställen och även om det blev mycket tid på stranden (änden innan man dök in bland alla enhetliga parasoll utanför All Inclusive-hotellen :D) så gillade jag Baltjik himla mycket, jättemysig stad! Bra mat dessutom, och billigt trots att det är dyra turistområden med Bulgariska mått mätt. Men ungefär hälften så dyrt i Baltjik som i Albena...

Syftet med resan var väl dock främst att se huset och området så jag vet var jag ska och hur jag tar mig fram och tillbaka på egen hand och kan åka dit med annat sällskap framöver. :) Att det blev konstant 30-35 grader och sol hela resan var väl bara ett stort plus, till och med så att jag badade i havet trots höga vågor och starka underströmmar, men det var 26 grader och då jag inte badat ute på sex år kände jag mig smått tvungen. ;)

Vad roligt!

Åkte med Air Serbia fram och tillbaka till Bulgarien nu, så mellanlandade i Belgrad och då kom jag att tänka på dig och det vore kul att nån gång kunna göra slag i saken att följa med dig dit! Uppenbarligen passar jag in, eftersom varenda en som jobbade på flyget inledde med att prata serbiska med mig först, medan min syster alltid blev tilltalad på engelska... :p

I övrigt en himla trevlig Bulgarienresa! Fick fem hela dagar där (enda negativa med att flyga på nätterna är att jag saknar förmågan att sova på flyg) och bodde i mina föräldrars hus mellan Baltjik och Albena. Gångavstånd till båda ställen och även om det blev mycket tid på stranden (änden innan man dök in bland alla enhetliga parasoll utanför All Inclusive-hotellen :D) så gillade jag Baltjik himla mycket, jättemysig stad! Bra mat dessutom, och billigt trots att det är dyra turistområden med Bulgariska mått mätt. Men ungefär hälften så dyrt i Baltjik som i Albena...

Syftet med resan var väl dock främst att se huset och området så jag vet var jag ska och hur jag tar mig fram och tillbaka på egen hand och kan åka dit med annat sällskap framöver. :) Att det blev konstant 30-35 grader och sol hela resan var väl bara ett stort plus, till och med så att jag badade i havet trots höga vågor och starka underströmmar, men det var 26 grader och då jag inte badat ute på sex år kände jag mig smått tvungen. ;)

Haha! :D klart du ska följa med dit! Jag flyger med wizz air dock, de har direktflyg tisdagar och torsdagar så det blir billigt om man åker de dagarna. :)

Kul med Bulgarien! Får väl haka på dig dit då också. ;)

Haha! :D klart du ska följa med dit! Jag flyger med wizz air dock, de har direktflyg tisdagar och torsdagar så det blir billigt om man åker de dagarna. :)

Kul med Bulgarien! Får väl haka på dig dit då också. ;)
Såklart du ska! ;)

Wizz Air kanske är bättre, mitt första intryck av Air Serbia var väl ingen höjdare direkt... :angel:

Grattis alla som är i Kroatien eller däromkring just nu, värmebölja deluxe vad jag förstått av släkt som är där nu. :) Mycket avis på @pepp som ska besöka Monte negro, hoppas du har en fin upplevelse! Just Monte Negro samt nationalparkerna Krka och Plitvice i Kroatien är ställen jag verkligen vill besöka.

Det förstår jag tt du vill, särskilt Plitvice är magiskt vacker :love: Finaste jag någonsin sett!

Åker till Nice i helgen och sedan till Schweiz :)

Hyrt bil i schweiz, några tips på platser att besöka? :)
Mmmm jag ÄLSKAR Nice! Min favoritstad i Europa. Njut!

När det kommer till Schweiz har jag mest varit i den franska delen, och där tipsar jag om Lausanne som är en mysig liten stad med ett intressant OS-museum, samt den lilla byn Lutry som ligger jättevackert precis vid Genèvesjön.

Nu är jag hemma igen från min resa till Kroatien, Pula. Var riktigt nice, fräscht hotell, schysst pool och grymt hav! Jättetrevlig personal som hade väldigt goda kunskaper inom engelskan och man trivdes verkligen bra där då alla man mötte var så vänliga. Soligt varenda dag (yay)! \o/ Supernice var det! :D

Nu är inresetillståndet fixat! Om en vecka är jag i USA:banana:

Nu är det bara att hitta en bra resväska så att jag kan börja packa. Hade lite kaos hemma igår då jag har lite att tvätta innan jag åker och pumpen på tvättmaskinen lade av mitt i = tvätten snurrar runt i skitigt vatten hela programmet. Tur att en har världens bästa pappa som lyckades laga pumpen igen så jag hinner tvätta, och torka allt innan det ska packas.

Vi kom hem från Kreta för en vecka sedan. Jag gillar Grekland, mycket pga att alla människor är så trevliga och man känner sig välkommen. Vi flög till Heraklion och bodde i Rethymnon. Rethymnon var en väldigt mysig stad. Ingen partystad men det fanns många barer och restauranger. Vi besökte fortet som finns där och var i gamla stan en hel del. Där fanns det mycket shoppning för den som ville. Hittade ett par bra restauranger. Använder alltid trip advisor och väljer lite själv. Brukar bli rätt bra :)

En dag hyrde vi bil och tog oss runt på de västra delarna av ön. Vi åkte till Imbrosravinen och vandrade denna nedåt. En promenad på ca 8 km. Väldigt mysigt och nästan meditativt då det var väldigt stenigt och man vill hålla koll på fötterna. Vi mötte både bergsgetter och en åsna i ravinen vilket var lite kul. Vi fick därefter åka "svarttaxi" i form av en pickup där de proppade på turister på flaket tillbaka till början av ravinen. Vi åkte därefter till stranden Elafonissi som är känd för sin rosatonade sand. Sanden var minimalt rosa, men väldigt fin. På dagen är det tydligen massor folk där, men vi kom framåt kvällen och de flesta hade åkt därifrån. Väldigt långgrunt och mysigt att ta ett dopp och kolla på solnedgången :).

Är väldigt nöjd med vår resa. Heraklion var dock en hemsk flygplats att flyga hem ifrån. Trångt, varmt och inget system. Har aldrig varit med om något liknande, och det kändes som en himmel att kliva ner från planet på Arlanda och allt bara funkar <3

Jag är hemma från Montenegro och Kroatien nu!

Vi gillade Montenegro bäst då Kroatien var alldeles för turistigt! Killen har kitesurfat, jag och dom andra har solat, badat och läst :) dom andra har även snorklat.

Tyvärr har maten varit riktigt skit (förutom i Dubrovnik) så det har väl förstört lite tyvärr. Men annars har vi haft en bra resa :) bilder finns i fototråden!

Har mängder av tips i Schweiz. :) Vilken del av landet? Och vad lockar? Natur? Stad? Kultur? Historia?

åh så fullt upp med allt möjligt innan vi åkte så glömde helt bort tråden :(

vi var i Geneve, Lausanne, Sion, Luzern.

Områdena i Valais tyckte jag nog bäst om :) Luzern hade jag stora förhoppningar om men blev lite besviken. Lausanne var superfint med Vevey, etc. Paddlade, vandrade, badade, paragliding och bara var. supervarmt och fint! Otroligt vacker natur!!!

Huh! Vi har bokat en sistaminuten och det blev igen Alanya, Turkiet som var billigast. Vi trivs där, så det blir nog bra. Däremot läser jag nu om demonstrationer och ser bilder från en av restaurangerna vi brukar ha gått till! Läskigt känner jag, syrran säger att det är lugnt.

Över jul och nyår ska vi nog åka till Sri Lanka! Någon som har varit där och har något bra tips på vad man bör se när man är där? Vi gillar natur och att promenera.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 334
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 685
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 162
Senast: Sassy
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 383

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka