Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Bokade min första semesterresa igår! Kommer vara i Kroatien i en vecka med pojkvännen, strax söder om Pula. Jag ser jättemycket fram emot detta och det enda som är synd är väl att ingen av oss har körkort. Men läste att man kunde hyra cyklar och bussförbindelser fanns också!
De rekommenderar badskor och då undrar jag bara om det är någon här som har tidigare erfarenhet av detta, om ni badade med skorna på?
Oki så det är ingen panik alltså Reser om fem dagar!! Aaahh!Jag köpte inte med badskor. Har klarat mig bra förutom ett fiskstick i en tå (var i montenegro)
Många här har badskor dock, finns rätt mycket sjöborrar tyvärr.
Har sett badskor här för 50 kuna så det är ju billigt om man vill ha det
Vad roligt!Woop woop, bokade just flyg till Serbien! Ska hälsa på släkt i september. Har inte varit där sedan 2008 och innan dess var det nog fem år eller nåt sånt. Och så följer sambon med för första gången. ska bli jättekul och jag hoppas lite av deras grymma värme just nu hänger kvar då! Ser fram emot den underbara maten, gröna kullar i oändlighet, vindruvor på bakgården och trevligt häng med släkten.
Åker till Nice i helgen och sedan till Schweiz
Hyrt bil i schweiz, några tips på platser att besöka?
Åker till Nice i helgen och sedan till Schweiz
Vad roligt!
Åkte med Air Serbia fram och tillbaka till Bulgarien nu, så mellanlandade i Belgrad och då kom jag att tänka på dig och det vore kul att nån gång kunna göra slag i saken att följa med dig dit! Uppenbarligen passar jag in, eftersom varenda en som jobbade på flyget inledde med att prata serbiska med mig först, medan min syster alltid blev tilltalad på engelska...
I övrigt en himla trevlig Bulgarienresa! Fick fem hela dagar där (enda negativa med att flyga på nätterna är att jag saknar förmågan att sova på flyg) och bodde i mina föräldrars hus mellan Baltjik och Albena. Gångavstånd till båda ställen och även om det blev mycket tid på stranden (änden innan man dök in bland alla enhetliga parasoll utanför All Inclusive-hotellen ) så gillade jag Baltjik himla mycket, jättemysig stad! Bra mat dessutom, och billigt trots att det är dyra turistområden med Bulgariska mått mätt. Men ungefär hälften så dyrt i Baltjik som i Albena...
Syftet med resan var väl dock främst att se huset och området så jag vet var jag ska och hur jag tar mig fram och tillbaka på egen hand och kan åka dit med annat sällskap framöver. Att det blev konstant 30-35 grader och sol hela resan var väl bara ett stort plus, till och med så att jag badade i havet trots höga vågor och starka underströmmar, men det var 26 grader och då jag inte badat ute på sex år kände jag mig smått tvungen.
Såklart du ska!Haha! klart du ska följa med dit! Jag flyger med wizz air dock, de har direktflyg tisdagar och torsdagar så det blir billigt om man åker de dagarna.
Kul med Bulgarien! Får väl haka på dig dit då också.
Grattis alla som är i Kroatien eller däromkring just nu, värmebölja deluxe vad jag förstått av släkt som är där nu. Mycket avis på @pepp som ska besöka Monte negro, hoppas du har en fin upplevelse! Just Monte Negro samt nationalparkerna Krka och Plitvice i Kroatien är ställen jag verkligen vill besöka.
Mmmm jag ÄLSKAR Nice! Min favoritstad i Europa. Njut!Åker till Nice i helgen och sedan till Schweiz
Åh du får rapportera hur det var i Nice! Jag bokade just en weekend dit i slutet av Augusti!
Har mängder av tips i Schweiz. Vilken del av landet? Och vad lockar? Natur? Stad? Kultur? Historia?