Reservdelar till "Jula-maskinen"?

mumin

Trådstartare
Min klippmaskin från Jula (samma som Hööks Showmaster) är väldigt flitigt använd under de fyra år jag haft den. Vid klippningen igår så smällde den ena "skärhållaren" av, uppsliten. Det medföljde ju extra sådana så de var bara att byta och klippa vidare, men jag inser ju att eftersom den ena är uppsliten så kommer snart även den andra att smälla, och då har jag inga över, och extra vill man ju gärna ha.
Jag har kollat på Jula där jag köpt maskinen och jag har sökt o googlat men inte hittat motsvarande reservdelar. Men det måste ju finnas - låter ju helt galet om man ska behöva köpa ny maskin för att en så liten grej går sönder.

Någon annan med Jula-maskin som vet vart man får tag på reservdelar, eller vet om det finns något från annat märke som man kan använda?

Sv: Reservdelar till "Jula-maskinen"?

Du kan ju försöka ta kontakt direkt med jula så kan dom väl kanske ta hem det just för dig fast dom inte har det i ordinarie sortiment?

Fast hon har ju kollat med Jula?

Det kan mycket väl vara omöjligt att få fram reservdelar, billiga maskiner är ofta så.

Jag fick två med min maskin, säker att du inte har en till i gömmorna ?

Sen passar man på när de säljer ut och köper på sig en extra maskin, var bara tvungen att bunkra med en extra maskin när de sålde ut dem för 795:- när jag var i butiken, säkert klart billigare än vad det kostar att lämna in dem på reperation när de börjar klydda vilket alla klippmaskiner gör efter ett tag, min senaste av annat märke kostade över 1000 att laga när en mindre sak gått sönder i motorn och det var då jag köpte första Jula maskinen för att testa hur bra den var iom att den var billigare än att rep den gamla, klipper i stort sett lika bra väsnas mer men har en sladdlös att vänja in gröna hästar med sen brukar det inte vara några problem att köra med slammer maskinen.

Jo, jag fick ju två med maskinen och nu har vi bytt den ena, men eftersom den var uppsliten så kommer den andra ju troligtvis också bli det snart. Det var det jag menade, när jag bytt båda så står jag där utan reservdelar o då är det sådär kul om det skulle hända nåt..

Trist om det inte går att få tag i reservdelar även om det väl tyvärr var det jag misstänkte. Hoppas jag hinner klippa färdigt för i år i alla fall o sen hoppas att de har bra pris på maskinen snart igen, även om det blir snordyra skärhållare så blir det ju i längden ändå billigare än att hyra en annan maskin.

Är ju möjligt att andra märkens passar tittar jag snabbt på min Heiniger sladdlösa som ligger här bredvid då jag jagar nytt batteri till den så ser de skärhållarna likadana ut, kan försöka komma ihåg att ta med en lös från Jula maskinen in sen när jag varit i stallet och jämföra om de kanske tom är likadana. Dock har jag ingen aning om vad reservdelar till andra kostar (och till de dyra får man minsann inga extra lösa med det ingår inte när man köper maskin för nästan 5000:- tyckte faktiskt det var lite lustigt att få flera slitagedelar med till den billiga). Ser man till att ett batteri skall de ha ca 1200:- så kan de nog hosta till ordentligt för smådelar också. Verkar vara poppis att ta rejält betalt hittade i mina sökningar efter batteri ett special från Lister som dels hade en extra koppling till ett vanligt batteripack som man hade i midjeväska för att få mer batteritid men även en liten koppling som gjorde att man kunde koppla in den på elnätet vilket jag önskat flera gånger när batteriet börjar svaja när man nästan är klar. Priset var som hittat "bara" ca 4000:- alltså bara för batterisakerna inte för en hel sax.

Fick den uppfattningen att hon bara kollat i butiken, katalogen eller på nätet och inte kollat med personal på plats. Men jag kan ha fel!

*kl*

Kan nu svara på min egen fråga om det skulle vara så att fler än jag har samma problem. Det tog lite tid men till sist så fixade Hööks fram reservdelar till mig, skickades till närmsta Hööksvaruhus och kostade 100 kr/paret.
När jag fick tag på rätt person verkade det även som om Jula kunde fixa, men de tog bra mycket längre tid på sig så därför blev det Hööks.

Om du går in på Julas hemsida och lägger dem i kassan även om det står att de inte finns så får man upp nästa sida, där kan man kolla sin stads status för just den produkten. Hos oss finns det iaf några kvar av båda.

Jag hittade inte produkten på hemsidan över huvud taget - vill du länka? Kan vara bra att veta till nästa gång..

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Tovig katt
  • Bråkande hundar

Hästrelaterat

Tillbaka