Reservationer hos försäkringsbolag,och pålagringar...

Sv: Reservationer hos försäkringsbolag,och pålagringar...

Antar att försäkringen inte täcker röntgenbilder iallafall? Skulle vara intressant att göra en röntgen för att se hur det igentligen ser ut i dagsläget.

Ni som haft hästar med pålagringar,kom hältan sakta krypandes,eller var den bara jättedålig en dag?

Men jag tycker ju om den hästen nått så förbannat...:love:

Ja det kunde du göra - ta röntgenbilder på kotorna och höra vad vetten har att säga. Men försäkringen kommer inte att täcka det, nej.

Pålagringarna växer på hela tiden, jag tror att bilden för dom flesta är att det är okej, okej, okej - och sen plötsligt så klappar allting ihop. Så var det med min häst, och jag har även hört det av andra.

Ta ett par röntgenkort och hör med vetten, du.

Sv: Reservationer hos försäkringsbolag,och pålagringar...

Jag vill inte ha en annan häst. Var med om en ridolycka för flera år sen,vilket gjorde att jag lade så gott som ner hela hästeriet,nu har jag äntligen hittat en häst som jag faktist litar på igen,som jag tycker de är kul att åka till stallet till,som kan hoppa till när hon blir rädd för något,utan att jag blir det minsta nervös. Så jag ska ha henne. Frågan är bara om man skulle våga ta över henne helt,eller om man bara ska fortsätta på samma spår som nu,att jag har henne på foder.

Naturligtvis så skulle det vara jättekul,och en säkerhet för mig att få ÄGA henne,men samtidigt så med min otur så kommer hon vara blockhalt dagen efter vi skrivit på papprerna. Och det är inte pengarna som är det största problemet,utan det är mina känslor. Jag vet att även om jag tar över henne,så vet jag att jag kan alltid fortfarande fråga nuvarande ägaren om det är något jag funderar på,hon kommer alltid finnas kvar där för mig/oss.

Jag tror jag ska göra en röntgen på framkotorna iallafall,och ett rörelseprov.
För att få lite kött på benen,sen därefter fatta ett beslut. Men så länge hon håller för det vi vill så kommer hon iallafall bli kvar på ett eller annat sätt.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 117
Senast: Lavinia
·
Hundhälsa Jag har Agria och är generellt sett nöjd ända tills nu. Min hund skadade sig våren-21. En höftledsfluxation inget direkt konstigt med en...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 558
Senast: Pilot
·
Hästvård Varning för jättelång text. Vill bara skriva av mig och se om någon har liknande erfarenheter, goda råd eller tankar att komma med. Jag...
2
Svar
20
· Visningar
5 619
Senast: pews1972
·
Ridning Efter att ha sålt min unghäst då jag inte hade tiden han behövde (han ville gå 6-7 dagar i veckan...),så sitter jag nu här några veckor...
Svar
15
· Visningar
1 755
Senast: kryddelydd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Stora shoppingtråden II