Resa till Slovenien

Poisonous

Trådstartare
Lite hjälp uppskattas.
Bor sedan 8år i Wales, har fått settled status men har fortfarande bara ett svenskt pass (går ut 2024).
Jag reser från gatwick till slovenien (Ljubljana) i början på augusti.
Tydligen behöver man inte passenger locator form eller krav på covid vaccination längre men är det något annat jag behöver? Aldrig varit utomlands annat än när jag flyttade hit.
Är grundvaccinerad i Sverige så kan inte tänka mig att jag behöver några extra sprutor?
Räcker det då bara med passet?
Mvh paranoid
 
Du behöver inga speciella vaccinationer, så länge du inte ska vara i risksituation för rabies (det vill säga mycket ute i naturen alternativt nära hundar och katter). Eftersom du reser på svenskt pass och det är EU-land bör det inte vara några problem, men dubbelkolla med ambassad om du vill ha full koll på covid och så vidare :)
 
Lite hjälp uppskattas.
Bor sedan 8år i Wales, har fått settled status men har fortfarande bara ett svenskt pass (går ut 2024).
Jag reser från gatwick till slovenien (Ljubljana) i början på augusti.
Tydligen behöver man inte passenger locator form eller krav på covid vaccination längre men är det något annat jag behöver? Aldrig varit utomlands annat än när jag flyttade hit.
Är grundvaccinerad i Sverige så kan inte tänka mig att jag behöver några extra sprutor?
Räcker det då bara med passet?
Mvh paranoid

Jag var i Ljubljana i slutet av juni, behövde inget annat än pass och boardingkort :)
 
Halvt knapplån
Det som bilden säger, att man ska anmäla, hur funkar det? Ska bo hos en vän, alltså inget hotel eller liknande. Varken han eller någon han känner har hört talas om detta 😁
 

Bifogade filer

  • Screenshot_20220721-193232_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20220721-193232_Samsung Internet.jpg
    170,9 KB · Visningar: 45
Halvt knapplån
Det som bilden säger, att man ska anmäla, hur funkar det? Ska bo hos en vän, alltså inget hotel eller liknande. Varken han eller någon han känner har hört talas om detta 😁
Det är som bilden säger, ni tar med passet och går till polisstationen och anmäler er.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp