Resa till Goa?

Sv: Resa till Goa?

Aha. Har inte varit i Benaulim men det bör vara mycket lugnare än Calangute. Vilket hotell i
Calangute är det?

Man kan göra både och! Klart man ska ha en liten julresa, och en i januari, och så runt påsk, och så nåt mysigt på sommaren, och så lite fjällvandring, och så en tripp runt allhelgona och...:D

Jag hade, ärligt talat, inte farit dit med min fyra åring. Men så blev jag inte heller någon Indien fantast. Och fick tillbringa en natt på sjukhus efter hemkomsten. Det kan möjligen färga mina åsikter ;)

Jag blev lite fantast - men jag skulle nog inte åka dit med en fyraåring ändå. Visserligen kan man ju stänga in sig på lyxigare hotellanläggningar men då upplever man inte Indien, utan känner sig ännu mer som fet, vit, rik västerlänning som njuter av sitt överflöd mitt i fattigdomen.

Sedan känner jag inte voltis - men den bild jag har av henne är att hon nog vill ha det bekvämare, enklare att vara, när hon reser med sin familj.

Hade inte så många lätttillgängliga bilder men här är en på Arambol Beach :).

Arambol_beach.jpg

Åh vad kul att se bilder!!

Jag känner verkligen att jag skulle vilja uppleva Indien.. men vet inte om jag bör vänta tills dottern är större alt åka själv m sambon!

Mandalaki har väl lite rätt i att jag vill ha det rätt bekvämt när jag reser, men det beror mkt på dottern. Man vill helt enkelt göra det ganska enkelt för sig.
Och tyvärr får jag känslan av att en resa till Goa kanske inte är så enkel på det sättet.

Men annars så heter hotellen vi kan boka Chalston Beach och Joecons Resort, ena på norra goa och andra på södra.

Jag har familjemedlemmar som bor i Indien och något som är solklart är att Indien är sjukt krångligt. Inget är smidigt liksom..

Chalston är ett ganska populärt familjehotell, tror jag.

Nej, för er och dottern tror jag inte att Goa är det enklaste stället att vara. Det är mer backpacker-enkelt, typ.

I Thailand som line_n nämnde är enklare att vara. Jag kom till Thailand för första gången året efter att jag varit i Goa och min känsla var just "Men vad LÄTT det är att vara här". (Indien är dock en mycket häftigare upplevelse, tycker jag). Koh Lanta där jag var är helt perfekt för barn. Men du har ju längre flygresa och charter dit är dyrare än Indien.

Ett mellanting mellan Thailand och Indien, tyckte jag, är Sri Lanka. Ett resmål jag verkligen rekommenderar.

Ja har börjat inse det nu :) Indien blir det men kanske inte just nu!
Thailand/Sri Lanka etc lockar absolut, men just denna resa till Goa dök bara upp så där eftersom vi fick så bra erbjudande.

Ska se vad sambon säger, kanske blir det greklandsresa i sommar istället, som vi redan i princip bestämt ;) (sen ska man bara välja vart, lutar åt samos eller karpathos)

Liknande trådar

R
Äldre I år har jag och min bror lovat våra kids en solsemester efter alla resor till snön. Uppdraget att hitta "rätt" resmål föll på mig...
2
Svar
30
· Visningar
2 257
Senast: Raderad medlem 94602
·
Äldre Har länge tänkt att man kanske skulle försöka göra en tråd där man samlar frågor och tips om resande. Nu råkar jag ha en fråga, så då...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
12 909
Senast: Gabbi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar