Resa med hund!

F

Fidelin

Hej hopp! :bump:

jo, jag har en fråga..
det är såhär att jag har min släkt (mormor + kusiner) i danmark, och (farfar+ kusiner) i tyskland, och varje sommar brukar vi i åka ner till dom och hälsa på.

nu har jag ju skaffat hund :love: och min fråga är då om det går att ta med sig henne dit?
vad gäller för att man ska få ta med henne över gränsen?
måste hon sitta i karantän eller nåt sånt läbbigt, vaccineras mot nåt speciellt? eller nåt annat man måste tänka på?

Mvh // Veras och Toffie!

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Resa med hund!

Hon måste vara rabiesvaccinerad och ha ett pass.
Börja vaccinera nu då du först ska ta en spruta, sedan vänta en månad och sen ta en till. Därefter vänta 120dgr innan du kan ta blodprovet för att se mängden antikroppar.
Har du ont om tid kan du ta bara första sprutan, vänta 120dgr och sedan ta blodprov. Men man rekommenderar att ta två.

Sv: Resa med hund!

okej, det låter ju fullt överkomligt!

tack för svaret!:)

Liknande trådar

R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 260
Senast: Red_Chili
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 867
L
Hundavel & Ras Hej! Endel kanske vet att jag har några favorit raser redan som jag nog skulle välja om jag skulle skaffa en egen hund. Men jag tänkte...
Svar
19
· Visningar
3 055
Senast: NOC14
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
13 106
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka