Resa med flyg till USA

Belethien

Trådstartare
Vad kan det kosta att tur och retur flyga med en hund, modell halvmindre ( ;) ) på cirka 6kg till USA? Jag talar alltså om rubbet- vaccinationer, pass, själva flygkostnaden etc.

Är det någon som har ren praktisk erfarenhet? Hur upplevde hunden det, hur gammal var den när den fick flyga, är det något man måste tänka på, vem kan man faktiskt vända sig till för att få svar på frågor? o.s.v.

Mycket tacksam för svar! :bump:

Sv: Resa med flyg till USA

Jag akte ju at andra hallet men stannade langre an tankt sa jag fick gora en halso kontroll hos districts vet och det var DYRT.

Sjalva flygresan beror lite pa bolag och vart i USA du ska. Jag flog SAS och forutom min biljett betalade jag $400 for Rottisen fran Newark till Stockholm ... men da buren betalas pa storlek och inte vikt borde du komma undan billigare. Kom ihag att INTE gora som jag och ta ett par extra cm har och dar for att vara saker pa att mata stort nog.:angel: Jag trodde priset var pa vikt ... sa nasta gang mater jag exact pa millimetern!:p

Oh ... Hon var jatte stressad nar de hamtade henne och formodligen vid start och landning pa vagen till Sverige, dar var hon ocksa stressad pa Arlanda nar jag kom, och hade dreglat en hel del ... Pa vagen hem igen var hon mycket lugnare aven om det hade varit lite dregel da ocksa, men hon var helt lugn nar de korde ner henne pa Arlanda och helt lugn nar hon kom upp i Newark. Och hon hade inte pa nagot satt dreglat mycket eller sa jag kande mig bekymrad.

Senast ändrad:

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
8 629
Senast: _Taggis_
·
Äldre Jag försöker skaffa mig framtidsdrömmar/planer, eftersom jag helt enkelt behöver något att kämpa för etc. :p Något jag kom på som jag...
Svar
3
· Visningar
857
Senast: Jfrelin
·
Övr. Hund Har fått kontakt med en uppfödare i tjeckien och anmält intresse på valpis som förhoppningsvis föds i mars :bump::bump::bump: (Vill...
2 3
Svar
51
· Visningar
9 332
Senast: Grana
·
Övr. Hund Det är så att min käre pojkvän ska komma och bo med mig i sverige i sommar, han kommer från usa, med sig hade han tänkt att ta sin lilla...
2
Svar
25
· Visningar
3 907
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka