Repor i parketten

Sjalen

Trådstartare
...känner väl alla kattägare till. Finns det sätt att minimera detta? Vi klipper klorna på vår innekatt utom sommartid på landet men det känns som att för just detta spelar det ingen större roll och något annat kan man väl inte göra? Kvällsrycken upp i klätterträdet är ju värst och de varken kan eller vill man ju stoppa :rofl:
 
Sv: Repor i parketten

Har själv funderat på det. Tyvärr har jag ingen lösning på problemet. Kör med mattor där jag vet att katten brukar fara runt, funkar rätt bra (men mattorna ligger i små högar när hon busat klart :D). Katten tycker dessutom att trasmattor är guds gåva till kattligheten, hon älskar att leka med dem!
 
Sv: Repor i parketten

Har själv funderat på det. Tyvärr har jag ingen lösning på problemet. Kör med mattor där jag vet att katten brukar fara runt, funkar rätt bra (men mattorna ligger i små högar när hon busat klart :D). Katten tycker dessutom att trasmattor är guds gåva till kattligheten, hon älskar att leka med dem!

Ja mattor är väl det enda som hjälper men trasmattor är för halkiga för oss så de gillar vi inte och de passar ändå mer i smårummen än i stora vardagsrummet där han far runt. Kanske borde köpa ett gäng orientaliska mattor och göra lägenheten till marockanskt tält. :D
 
Sv: Repor i parketten

Vi har klistrat fast mattorna i golvet. Egentligen inte för katternas skulle men det hjälper även där och nu slipper vi alla repor :)
 
Sv: Repor i parketten

Vi har använt självhäftande tejp :) Lite pilligt att få bort det men det går.
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 290
Relationer Hej Buke.. Anonymt nick för ja, privata grejer och så. Frågorna: Hur vet jag att jag inte vill ha barn? Hur gör man för att avsluta ett...
2 3
Svar
55
· Visningar
10 857
Senast: TinyWiny
·
Övr. Katt Efter några år utan katt så funderar jag på att bli kattägd igen. Jag är uppvuxen med ett gäng huskatter, men efter att sista katten vi...
Svar
9
· Visningar
1 920
Senast: Lager
·
Samhälle Lång och läsvärd artikel om det 'parallell' samhälle som växer upp i vissa invandrartäta områden i Göteborg (och antar jag i andra...
2
Svar
31
· Visningar
2 483

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp