blizz

Trådstartare
jag är ute och promenerar med min häst ibland, då i vanlig grimma. men jag funderar på om det är bättre att ha en repgrimma till promenaderna, är de "skarpare" än vanliga grimmor? hästen lyssnar bra på både röst och kroppsspråk, men om hästen skulle bli skrämd eller så så kanske det är bra att ha någon lite starkare på...
vill helst inte behöva vara ute och gå med träns eller kedja, det är därför jag undrar! :)

Sv: repgrimma

Jag går ibland på promenad med min häst. Då har jag oftast repgrimma. Jag tycker att det är det bästa alternativet att leda hästen i. Det är mycket bättre än ett träns vilket jag i och för sig nästan aldrig använder utom när jag rider dressyr. Om jag ska leda hästen har jag antingen sidepullträns eller repgrimma. jag tycker att jag har mkt bättre koll på henne då. Nu är hon i och för sig inte så besvärlig men jag tycker ändå att repgrimma är bra.

Tänk bara på att den är skarp. Man ska inte binda upp en häst i den. Om jag gör det så binder jag i balsnören som du snabbt går av det gör inte en repgrimma.

Sv: repgrimma

Repgrimman är skarpare. Och speciellt när grimman passar såpass på hästen att knutarna är på sätt ställe.

Tänk på att grimman inte får hänga ner på nosen, om hästen rycker i grimman kan den orsaka skada.

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
20
· Visningar
2 097
L
Hundträning Som nog endel vet så har jag ej flatcoated retriever som är ett år och världens bästa och mest under bara hund 💙 Han är väldigt lätt...
2
Svar
21
· Visningar
1 846
Senast: LiviaFilippa
·
Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 956
Senast: Sesca
·
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
34
· Visningar
4 465
Senast: Roxy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix